شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶

در برنامه ای با عنوان «سنگلج»؛

مقتل خوانی «نفس المهموم» در رادیو تهران

رادیو تهران

سینماپرس: مقتل خوانی کتاب «نفس المهموم» یکی از آثار شیخ عباس قمی از برنامه «سنگلج» رادیو تهران پخش می‌شود.

به گزارش سینماپرس، مقتل خوانی کتاب «نفس المهموم» یکی از آثار شیخ عباس قمی که به شرح تفصیلی زندگانی امام حسین (ع) می‌پردازد از برنامه «سنگلج» رادیو تهران پخش می‌شود.

«نَفَسُ المَهموم فی مصیبة سیدنا الحسین المظلوم»، اثر شیخ عباس قمی درباره واقعه کربلا و وقایع پس از آن است که از ولادت امام حسین (ع) آغاز و سپس مناقب حضرت و آنگاه تمام وقایع بیعت تا شهادت ایشان را شرح می‌دهد.

برنامه «سنگلج» هر بامداد از ساعت ۱:۳۵ پیرامون فضایل و مناقب امام حسین علیه‌السلام، برخی وقایع تاریخی مرتبط با قیام عاشورا، قصایدی در رثای امام حسین علیه‌السلام، فضیلت گریه بر آن حضرت و ... روی موج اف. ام ردیف ۹۴ مگاهرتز می رود.

«در کربلا چه گذشت» ترجمه کتاب «نفس المهموم» است که از زبان عربی به فارسی برگردانده شده و در این برگرداندن سعی شده ترجمه کلمه به کلمه باشد و از تعابیر و تفسیر و ترجمه‌های کلمات نزدیک به هم خودداری شود.

مخاطبان در سرتاسر دنیا می توانند از طریق وب سایت WWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبکه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید. علاقه مندان در محدوده استان تهران نیز از طریق موج اف. ام ردیف ۹۴ مگاهرتز و ای. ام ردیف ۱۳۳۲ کیلوهرتز می‌توانند شنونده برنامه های رادیو تهران باشند.

همچنین شنوندگان از سرتاسر کشور هم می توانند شبکه رادیویی تهران را از طریق گیرنده های دیجیتال(ست تاپ باکس) دریافت کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.