یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶

امیر سمواتی عنوان کرد:

کمک سازمان سینمایی مثل مُسکن کوچکی است که ارزشی نخواهد داشت

امیر سمواتی در نشست خبری فیلم سینمایی پنج ستاره

سینماپرس: تهیه‌کننده فیلم درحال اکران «کاکا» گفت: من هم حرف‌هایی در مورد کمک به متقاضیان اکران در دوران کرونا شنیده‌ام اما عملا چیزی ندیده‌ام. عدد و ارقام اعلامی هم اینقدر ناچیز است که تأثیری بر فیلم و صاحبان فیلم ندارد.

به گزارش سینماپرس، وضعیت اکران سینما با اضافه شدن چند فیلم جدید از هفته گذشته و تزریق آثاری دیگر از این هفته، شاید بتواند جانی موقت بگیرد و فروشی هرچند حداقلی را در پی داشته باشد.

شرایط کرونایی عرصه را خالی از فیلم‌های گیشه‌ای و به طور بالقوه پرفروش گذاشته اما برخی آثار ترجیح می‌دهند برای خالی نماندن پرده سینماها و فرصت بدست آمده، تصمیم را بر اکران در سالن‌ها بگذارند.

فیلم «کاکا» ساخته علی سرآهنگ و تهیه‌کنندگی امیر سمواتی است که پس از چند سال تولید، به تازگی روی پرده آمده و به قول این تهیه‌کننده برای کمک به وضعیت نامساعد سینماداران است.

سینما با اکران روی پرده است که معنا می‌یابد

امیر سمواتی که سابقه تهیه فیلم‌هایی همچون «دربند» و «ساکن طبق وسط» را در کارنامه دارد به آنا گفت: به نظرم سینما به طور کلی با اکران روی پرده است که معنا می‌یابد و نه لزوما سینمای آنلاین. چون اکران اینترنتی تفاوتی با نمایش VOD ندارد. فیلم حداقل در ابتدا باید روی پرده سینما دیده شود.

وی افزود: شرایط الان نیز به خاطر کرونا خاص‌تر است. من باز هم می‌توانستم فیلم را برای فرصت بهتری نگه دارم اما بالاخره باید به سینماداران کمک کرد بلکه ادامه حیات دهند و در واقع کمک‌حالشان باشیم.

تهیه‌کننده «پنج ستاره» همچنین اشاره داشت: سینمای الان با این فروش حداقلی هزینه و خرج زیادی دارد پس از کجا بودجه‌ای داشته باشد که بتواند هزینه‌های جاری را تأمین کند؛ مگر اینکه فیلم‌هایی باشند و بفروشد تا مانع تعطیلی آنان شود. بنابراین باید به آنان هم فکر کنیم.

حرف‌هایی شنیده‌ام اما عملا چیزی ندیده‌ام

سمواتی در عین حال با اشاره به حمایت‌های جاری از سینما از سوی سازمان سینمایی نیز گفت: من هم حرف‌هایی شنیده‌ام اما عملا چیزی ندیده‌ام. عدد و ارقامی که برای کمک عنوان کرده‌اند اینقدر ناچیز است که تأثیری بر فیلم و صاحبان فیلم ندارد. این مبالغ و کمک‌ها مثل مُسکن کوچکی است که ارزشی نخواهد داشت.

وی در مورد اکران آنلاین و چرایی رجوع به آن نیز گفت: بعد از اینکه مدتی فیلم «کاکا» را روی پرده داشتم آن را هم وارد سینمای آنلاین خواهم کرد اما قبول کنیم که قاچاق آفت این فصاست.

دزدی می‌کنند و هرجا می‌خواهند فیلم‌ها را نمایش می‌دهند

تهیه‌کننده «نفس عمیق» خاطرنشان ساخت: تا فیلمی به شکل آنلاین پخش می‌شود قاچاقچی‌های فیلم آن را دانلود غیرقانونی کرده و با دزدی در هر جایی که می‌توانند به نمایش درمی‌آورند. این کپی‌ها و دانلودهای غیرقانونی، امنیت را از فیلم‌ها می‌گیرد. این معضل پیش از این بوده و همچنان هم وجود دارد.

امیر سمواتی در مورد اکران فیلم «کاکا» که چند سال از زمان ساختش می‌گذرد، توضیح داد: کمتر فیلمی هست که زمان روی آن اثر نگذارد. همین فیلم نیز تاکنون نتوانسته رنگ پرده را ببیند. بالاخره باید آن را به نمایش عمومی درمی‌آوردیم؛ حتی در شرایط کرونا بلکه بتوانیم کمکی به دیگر بخش‌های سینما کرده باشیم.

گفتنی است؛ فیلم سینمایی «کاکا» به تازگی پروانه نمایش خود را دریافت و از چهارشنبه ۱۹ شهریور در سینماها اکران شده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: حسام مرد شصت ساله‌ای است که با زن جوانی به عنوان همسر دومش و بی‌خبر از خانواده اش ازدواج می‌کند. این مسئله باعث درگیری حسام با پسرش و خانواده‌اش می شود. فیلم درباره یک عشق ممنوعه است.

حسین محجوب، مهران احمدی، فرید سمواتی، رویا افشار، رضا اکبرپور، با معرفی شیفته خرم دل، فرانک کلانتر و رها خدایاری بازیگران فیلم هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.