سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵

کانون کارگردانان سینمای ایران و کانون فیلمنامه‌نویسان؛

تسلیت درگذشت صاحب امتیاز و مدیر مسئول مجله فیلم

مسعود مهرابی در مراسم چهارمین دوره جایزه کتاب سال سینمای ایران

سینماپرس: مسعود مهرابی روزنامه نگار پیشکسوت ، کاریکاتوریست قدیمی ، صاحب امتیاز و مدیر مسئول مجله ی فیلم صبح امروز چشم از جهان فروبست .

به گزارش سینماپرس، در پی درگذشت مسعود مهرابی صاحب امتیاز مجله فیلم، کانون فیلمنامه‌نویسان در پیامی فوت آن زنده یاد را تسلیت گفت.

در پیام تسلیت کانون فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران برای درگذشت مسعود مهرابی آمده است: «در فراق مردی که در سایه‌ماندن را برگزید.

مسعود مهرابی با انتشار یک نشریه کوچک سینمایی آغاز کرد. در یک دوره ملتهب تاریخی و پراکنده‌کاری‌های بی‌سرانجام و زودگذر، پیش‌بینی می‌شد که انتشار نشریه تا ده شماره بیش‌تر دوام نخواهد آورد. او با تکیه به گروهی از منتقدین و همکاران مطبوعاتی‌اش، یک تشکل و سازمان کوچک مطبوعاتی و مستقل را ایجاد کرد. تشکلی که در پرتو رفاقت، هم‌دلی و عشق، یکی از حرفه‌ای‌ترین تجربه‌های مطبوعاتی کشور را رقم زدند.

نشریه فیلم نه‌تنها سهم به‌سزایی در شکل‌گیری سینمای نوین ایران ایفا کرد بلکه به الگویی تمام‌عیار برای کار حرفه‌ای بر مدار عقلانیت و مدارا و هم‌گرایی تبدیل شد.

رشد کیفی و استقبال بی‌نظیر خوانندگان، محصول ذوق، پشتکار و وسواس کمال‌گرای مردی بود که هیچ از خود نمی‌گفت و در سایه ماند و از قیل‌وقال و هیاهوی معمول ژورنالیستی دوری گزید.
مسعود مهرابی بعد از یک عمر تلاش بی‌وقفه از میان ما رفت. یادش گرامی.

کانون فیلمنامه‌نویسان سینمای ایران درگذشت او را به سینمای ایران و همکاران مطبوعاتی‌اش تسلیت می‌گوید.»

پیش از این کانون کارگردانان سینمای ایران فقدان این روزنامه نگار برجسته و کاریکاتوریست هنرمند را به اهالی مطبوعات و سینما، خانواده گرامی او و به یاران همراهش هوشنگ گلمکانی و عباس یاری تسلیت گفنت و بیان داشت که فقدان این روزنامه نگار و هنرمند گرامی برای جامعه مطبوعات ضایعه ای جبران ناپذیر است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.