جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲

محسن دامادی:

جذابیت فیلم‌ها با نفوذ و سیطره نوع خاص از فیلم کم شده است

محسن دامادی

سینماپرس: محسن دامادی کارگردان سینما با اشاره به اینکه کرونا یک تعلیق بزرگ در همه حوزه‌های زندگی روزمره ایجاد کرده است، گفت: این بیماری همه‌گیر باعث ریزش مخاطبان سینما شده است.

به گزارش سینماپرس، محسن دامادی نویسنده و کارگردان سینما در گفتگو با مهر با اشاره به تازه‌ترین فعالیت‌های سینمایی خود گفت: در حال حاضر پروژه‌ای برای تولید در دست ندارم و تنها فعالیت حرفه‌ای من تکمیل رمان «افسانه یک نجیب‌زاده ایرانی» بود که به تازگی منتشر شده است و آخرین کار فرهنگی و هنری من به شمار می‌آید.

وی بیان کرد: هرکس که در حوزه سینما اهل قلم باشد، فیلمنامه‌ای برای تولید در دست دارد، اما اینکه بخواهم برای ساخت آن را به جایی عرضه کنم، خیر، البته این را هم باید بگویم که شرایط برای تولید فیلم‌ها بسیار سخت شده است.

کارگردان فیلم سینمایی «یک اشتباه کوچولو» توضیح داد: در واقع یکی از دلایلی که به دنبال ساخت فیلم نیستم این است که در شرایط اجتماعی خوبی قرار نداریم و شیوع بیماری کرونا سبب شده است تا بسیاری از فعالیت‌های هنری متوقف شود. این بیماری نوعی تعلیق بزرگ ایجاد کرده است که آدم نسبت به فردا و پس فردای خود خبر ندارد و نمی‌تواند پیش بینی کند که چه شرایطی خواهد داشت.

وی ادامه داد: در نتیجه در حال حاضر وارد هر نوع فعالیت به خصوص تولید فیلم شدن و همراه کردن عده‌ای با خود بدون آنکه نسبت به آینده پروژه چشم‌انداز روشنی نداشته باشید، بسیار سخت است. البته این حرف‌ها به معنای ناامیدی نیست و امیدوارم همه چیز به خوشی تمام شود، اما ترجیح می‌دهم که در شرایط فعلی متکی به صفت احتیاط باشم تا شجاعت.

دامادی با اشاره به اینکه به نظر می‌آید هر از گاهی یک پیچ مهمی در تاریخ بشریت ایجاد می‌شود، بیان کرد: در این پیچ‌ها عده‌ای می‌توانند مهار خود را نگه دارند و جاده را ادامه دهند و عده‌ای هم به بیرون پرت می‌شوند.

کارگردان «همه چی عادیه» توضیح داد: یکی از تحولات این روزها مساله سینما رفتن و فیلم دیدن است. نه تنها جذابیت فیلم‌ها به تدریج با نفوذ و سیطره نوع خاص از فیلم کم شده است، بلکه مسائلی مانند این بیماری همه‌گیر باعث شده است که توجه مردم به دیدن فیلم در خلوت خودشان و در خانه‌های خودشان بیشتر شود.

وی ادامه داد: البته نسبت به این موضوع مقاومت است و این مقاومت بیشتر لفظی است تا عملی، اینکه شعار دهیم سینما زنده است، باعث رونق سینما در شرایط فعلی نمی‌شود.

دامادی در پایان سینما تاکید کرد: آینده را هم که کسی نه می‌تواند ببیند و نه می‌تواند پیش‌بینی کند اما به نظر من کرونا ضربه اساسی خود را به یک عادت زد و آن عادت در جمعیت زیادی از ایرانی‌ها نبود، پیش از این می‌گفتند ۲ تا ۱۰ درصد مردم ایران سینما می‌روند که در این شرایط همین درصد هم ریزش کرده است. این راهم باید بگویم که این آمار آنقدر پایین بود که نمی‌توان به این مساله فکر کرد که با بهتر شدن شرایط آمار مخاطبان افزایش پیدا می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.