چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷

تجلیل از تلاش در جهت ایجاد تنوع؛

جایزه ویژه «بفتا ۲۰۲۰» به ادریس البا اهدا می‌شود

ادریس البا

سینماپرس: ادریس البا بازیگر مطرح بریتانیایی با دریافت جایزه ویژه بفتا ۲۰۲۰ تجلیل می‌شود.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، بازیگر، نویسنده و تهیه‌کننده مطرح بریتانیایی جایزه ویژه بفتا را برای مشارکت خلاقانه‌اش در تلویزیون و تلاشش برای حمایت از تنوع و دربرگیری و نیز استعداد در این صنعت دریافت می‌کند.

«جایزه ویژه» یکی از بالاترین افتخارهای آکادمی بریتانیاست و تاکنون در بخش تلویزیون به چهره‌هایی چون نیکولا شیندلر، کلر بالدینگ، جان موستون، هنری نورمال، نیک فریزر، لنی هنری و سیلا بلیک اهدا شده است.

البا با بازی در مجموعه «وایر» یا «شنود» برای شبکه اچ‌بی‌او درخشید و با بازی در درام بی‌بی‌سی با عنوان «لوتر» در سطح جهان خود را مطرح کرد و برای آن جایزه گلدن گلوب را برد و چندین نامزدی امی و بفتا را کسب کرد. سال پیش البا هم بازیگر فصل پنجم و هم تهیه‌کننده اجرایی این سریال بود.

سریال «در مسیری طولانی» برای شبکه اسکای نیز با بازی و کارگردانی خود البا خلق شده و الهام بخش او در این سریال تجربیاتش بوده است. به زودی فصل سوم این مجموعه روی آنتن می‌رود.

وی کمپانی تولید فیلم «گرین دور پیکچرز» (در سبز) را سال ۲۰۱۳ ایجاد کرد و از طریق آن سعی کرد تا استعدادهای جدید را وارد صنعت فیلم‌سازی کند.

سال ۲۰۱۶ البا پارلمان بریتانیا را برای حمایت نکردن از تنوع روی پرده به چالش کشید و همان سال در فهرست چهره‌هایی قرار گرفت که توسط ملکه از آنها تجلیل شد. او در فهرست ۱۰۰ چهره مجله «تایم» از تأثیرگذارترین چهره‌های سال هم جای گرفت.

این چهره در سینما نیز بازیگر فیلم‌های متنوعی بوده که از «ماندلا: راهی طولانی به سوی آزادی»، «هیولاهای بدون کشور» و «انتقام‌جویان: دوره اولتران» را دربرمی‌گیرد.

البا با انتشار پیامی خطاب به بفتا برای تایید مسیر کاری‌اش تشکر کرد و تلاش در راه ایجاد آگاهی و درک برای پر کردن فاصله بزرگ استفاده از طیف‌های مختلف در صنعت سرگرمی را ضروری خواند.

البا این جایزه را ۳۱ جولای (۱۰ مرداد) در مراسم اهدای جوایز آکادمی تلویزیون بریتانیا دریافت می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.