سه‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴

غلامرضا رمضانی مطرح کرد؛

نوسانات «دلار» و تشدید بحران در سینما/سرمایه‌گذاران دلسرد شده‌اند

غلامرضا رمضانی در ویژه برنامه «یک فیلم، یک سلام»

سینماپرس: غلامرضا رمضانی ضمن تأکید بر اینکه در شرایط فعلی شیوع کرونا، نمی‌توان سلامت افراد گروه فیلمسازی را تضمین کرد، از تشدید شرایط بحرانی سرمایه‌گذاری در سینما با نوسانات دلار و گرانی‌ها گفت.

به گزارش سینماپرس، غلامرضا رمضانی کارگردان سینما که به تازگی پروانه ساخت فیلم سینمایی «نوه دختری» را دریافت کرده است، درباره زمان ساخت این فیلم سینمایی به مهر گفت: در حال حاضر پذیرفتن مسئولیت یک گروه تولید فیلم سینمایی و تضمین مصون ماندن آن‌ها از بیماری واقعاً سخت است. در چنین شرایطی نمی‌شود پروتکل‌ها را هم کامل رعایت کرد. سینما حرفه‌ای است که افراد با یکدیگر کار دارند و اگر یک اشتباه رخ بدهد می‌تواند دامان همه را بگیرد.

این فیلمساز باسابقه تأکید کرد: ما در زمان‌های معمول که فیلمبرداری می‌کردیم وقتی یک نفر دچار سرماخوردگی می‌شد، چند روز بعد متوجه می‌شدیم همه گروه دچار بیماری شده‌اند، شرایط فعلی که دیگر بسیار دشوارتر است.

وی افزود: بخشی از اینکه فعلاً «نوه دختری» را کلید نمی‌زنیم همین مساله کروناست و بخشی دیگر مربوط به این می‌شود که سرمایه‌گذار ما با دیدن این شرایط کمی دلسرد شد. به هر حال سرمایه‌گذاران هم اذیت می‌شوند و به این فکر می‌کنند که حتی اگر تولید به سرانجام هم برسد در نهایت چگونه باید اکران کنند؟ ضمن اینکه در عرض ۲ هفته قیمت هر چیزی دوبرابر شده است که سینما هم از این قضیه مستثنی نیست.

رمضانی بیان کرد: این توقف تولید باعث شده بعدها در اکران هم دچار مشکل شویم. ولی به هر حال در وضعیت فعلی بخشی از سرمایه همه کسانی که مجوز گرفته‌اند اما کار نمی‌کنند، دچار لطمه می‌شود با این حال اگر بخواهند کار کنند هم برایشان تبعات خواهد داشت. در رابطه با پروژه خودم هم باید بگویم اگر وضعیت کمی تغییر کند، شاید بتوانیم کار را شروع کنیم.

این کارگردان اظهار کرد: به یاد دارم شخصی به طنز گفته بود مردم به گونه‌ای از نوسانات دلار صحبت می‌کنند که انگار هر روز با دلار زندگی می‌کنند. گویا در جریان نبوده که در جز به جز زندگی‌مان تأثیر نوسانات دلار دیده می‌شود. همه زندگی ما به دلار بستگی دارد. برای مثال وقتی من بخواهم دوربین یا هاردی بخرم قیمت آن‌ها را متأثر از قیمت دلار است که افزایش پیدا کرده است.

رمضانی در پایان اظهار کرد: این روزها قیمت همه چیز چند برابر شده است به جز دستمزد نیروی انسانی سینما. بیکاری فعلی به این موضوع ضریب هم داده است. برای مثال حالا می‌شود با نصف قیمت یک نیرو را به کار گرفت. چون کسی کار نمی‌کند و اگر کسی بخواهد پروژه‌ای را آغاز کند تعیین کننده دستمزد می‌شود به راحتی به افراد می‌گویند حاضر به کار با این قیمت‌ها نیستند. نیروی کار در چنین شرایطی نمی‌تواند تعیین تکلیف کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.