دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳

ابوالقاسم طالبی:

تبرئه شدم ولی دولت دوباره شکایت کرد

ابوالقاسم طالبی*

سینماپرس:ابوالقاسم طالبی فیلمساز شناخته شده سینما به خاطر اظهاراتش درباره فیلمی که صرفاً وعده ساختش را داده بود باید دوباره به دادگاه برود چراکه با وجود تبرئه شدن، دولت دست‌بردار این فیلمساز نیست.

به گزارش سینماپرس، طالبی در گفتگو با «جوان»، درباره خبر حضور مجددش در دادگاه گفت: «من پیش از این به دادگاه رفته بودم و پرونده با تبرئه من مختومه شده بود، اما دولت به رأی دادگاه اعتراض کرده و قرار است در شعبه دوم کارکنان دولت حاضر شوم.»

ماجرای شکایت دولت از طالبی، به واکنش این فیلمساز به بازداشت حسن عباسی کنشگر سیاسی بازمی‌گردد. طالبی آن زمان ضمن اعلام حمایت از حسن عباسی، از ساخت فیلمی در آینده سخن گفته بود که دستاویزی برای شکایت دولت شد. کارگردان فیلم «قلاده‌های طلا» آن‌زمان در توئیتر نوشت: «بستن دهان منتقدان یعنی اینکه دولت با شعر، سخنرانی و مقاله سر عقل نمی‌آید، باید خیلی سریع قصه ملاقات سال ۶۵ را به صورت یک فیلم سینمایی به نام خیانت به امام و امت به جشنواره برسانیم و در روز آزادی و استقبال از آقای عباسی، به دیدن اکران خصوصی فیلم برویم.»

این فیلمساز در گفت‌وگویی در این باره عنوان کرد: چند سال قبل در توئیتر نوشتم که در نظر دارم فیلمی بسازم که البته هنوز آن را نساخته‌ام، اما گویا همین طرح ایده هم به آقای روحانی برخورده است! وی با ابراز تعجب نسبت به صدور این احضاریه ادامه داد: هنوز نمی‌دانم چرا باید درباره فیلمی که نساخته‌ام پاسخ بدهم! چرا تفتیش عقاید می‌کنند؟ مگر عصر تفتیش عقاید به پایان نرسیده است؟ من گفتم در نظر دارم فیلمی بسازم، ولی هنوز که آن را نساخته‌ام، البته به نظر می‌رسد در این میان عده‌ای چاپلوسی می‌کنند. کارگردان «آقای رئیس‌جمهور» افزود: حالا «قصد ساخت فیلم» را هم توقیف می‌کنند! من دقیقاً به همین دلیل احضار شدم، این در حالی است که هنوز حتی فیلمنامه هم ندارم و این از عجایب دولت فعلی است. طالبی بار دیگر تأکید کرد: شاکی من در این موضوع نهاد ریاست‌جمهوری بوده و قرار است پروسه قانونی را طی کنم. الان هم وثیقه گذاشته‌ام و به قید وثیقه آزاد هستم، البته وثیقه من «کمترین میزان» است، ضمن اینکه بازپرس برخورد خوبی با من داشت و کمترین وثیقه را برایم در نظر گرفت.

روز گذشته طالبی در گفتگو با «جوان» اعلام کرد به زودی باید دوباره در دادگاه حاضر شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.