شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹

رییس انجمن گویندگان ایران:

بدون هماهنگی انجمن گویندگان اعضا فعالیت خود را آغاز نمی‌کنند

حمیدرضا آشتیانی پور

سینماپرس: رییس انجمن گویندگان ایران بیان کرد بدون هماهنگی انجمن گویندگان هیچ کدام از اعضای این صنف فعالیت خود را آغاز نمی‌کنند.

به گزارش سینماپرس، حمیدرضا آشتیانی پور رییس انجمن گویندگان ایران در گفتگو با مهر با اشاره به اقدامات این صنف در برابر شیوع ویروس کرونا گفت: انجمن گویندگان سینما اولین صنفی بود که با شیوع ویروس کرونا و در نیمه اول اسفندماه تعلیق پروژه‌ها را در حوزه گویندگی اعلام کرد. به این معنا که هنوز بحث قرنطینه جدی گرفته نشده بود و حتی این مساله در خانه سینما نیز مطرح نشده بود که ما همه پروژه‌ها را متوقف کردیم.

وی بیان کرد: از همان روزهای اول به این نتیجه رسیدیم که به دلیل اینکه همکاران ما در فضای بسته و محدود استدیوها فعالیت می‌کنند، بیشتر در معرض خطر هستند، به همین دلیل بحث قرنطینه را جدی گرفتیم و در همین راستا با انتشار اطلاعیه‌ای زمینه تعلیق را در پروژه‌ها فراهم کردیم.

رییس انجمن گویندگان ایران تاکید کرد: خوشبختانه این اطلاعیه مورد استقبال اعضا قرار گرفت و ۱۰ روز بعد از اطلاعیه همه پروژه‌ها تعلیق شد و این تعلیق تا اواسط فروردین ماه ادامه پیدا کرد.

وی بیان کرد: از نیمه فرودین ماه به بعد نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعدادی از استدیوها ملزم شدند که با رعایت مسایل بهداشتی مانند زدن ماسک، ضدعفونی‌های متوالی میز کار و میکروفن گویندگان را تک به تک وارد استدیوها کنند.

آشتیانی‌پور گفت: با حفظ کامل مسائل بهداشتی، چند پروژه نیمه تمام که قبل از شیوع ویروس کرونا آغاز شده بودند به پایان رسید. تاکید می‌کنم که اعلام توقف پروژه‌ها اولین کاری بود که به عنوان یک صنف آن را انجام دادیم.

وی بیان کرد: البته جنبه‌های حمایتی دیگر از جمله حمایت‌های مالی برای اعضای انجمن به مساعدت خانه سینما بستگی دارد. البته ما در صنف خود تشکیلات حمایتی از جمله صندوق قرض الحسنه را از قبل داشته ایم که با سرمایه خود اعضا به صورت گردشی فعالیت می‌کند و در شرایط فعلی نیز در تلاش هستیم تا آن را تقویت کنیم تا به‌صورت پایدار به فعالیت خود ادامه دهد.

رییس انجمن سینماداران در پایان گفت: تا زمانی که صنف تصمیم نگیرد هیچ کدام از اعضا شروع به کار نمی‌کنند، تاکید می‌کنم که خوشبختانه همکاران ما هم به جهت درک خودشان از موضوع و هم به دلیل ارتباط تنگاتنگی که با هم دارند یک جور حس هم خانواده بودن را با هم دارند و سعی می‌کنند تا از تصمیمات صنف حمایت کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.