دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶

در شرایط کرونایی و با بسته شدن سینماها؛

کاهش ۸۸ درصدی در گیشه‌های فروش آسیا

سالن سینما

سینماپرس: بسته شدن سینماها به دلیل انتشار کرونا کاهشی ۸۸ درصدی در آمار فروش گیشه‌های آسیا و پاسیفیک را رقم زده است.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، شیوع ویروس کرونا موجب کاهش ۸۸ درصدی فروش در گیشه‌های سینماهای آسیا و پاسیفیک شده است.

برمبنای آمار ارائه شده از سوی «اطلاعات بازار جهانی اس‌اندپی» تنها ۵۲۸ میلیون دلار فروش در گیشه‌های بزرگ‌ترین منطقه سینمایی جهان در فاصله زمان ژانویه تا مارس ثبت شده است.

بر مبنای آمارهای محلی و ملی سینماها در سراسر آسیا به طور متفاوتی به این موضوع واکنش نشان داده‌اند.

سینماهای چین به دستور دولت این کشور از اواخر ژانویه تعطیل شدند و با وجود موارد استثنایی از بازگشایی، هنوز کار خود را آغاز نکرده‌اند.

کره جنوبی نیز شمار وسیعی از سینماها را به دلیل کاهش تقاضا تعطیل کرد. در ژاپن نیز وضعیت اضطراری تا اواسط آوریل اعلام نشده بود و مقامات محلی نمی‌توانستند سینماها را مجبور به بستن درهایشان کنند هرچند بیشتر آنها خودشان این کار را کردند. با وجود اینکه اجباری به تعطیل کردن سینماها در ژاپن نبود، گیشه فروش این کشور با کاهش ۴۶ درصدی حدود ۱۹۰ میلیون دلار در فصل اول سال، فروش کرد.

فروش کره جنوبی هم تا ۶۵ درصد کاهش داشت و به ۱۴۰ میلیون دلار رسید. آمار فروش بلیت در کره جنوبی از ۱۶.۸ میلیون بلیت فروخته شده در ژانویه به ۷.۳۷ میلیون بلیت در فوریه رسید و در مارس فقط ۱.۸۳ میلیون بلیت فروخته شد. در آوریل آمار فروش بلیت به ۹۷۲ هزار بلیت کاهش یافت. این در حالی است که آوریل سال پیش بیش از ۱۳ میلیون بلیت در این کشور فروخته شده بود.

گیشه فروش بلیت در استرالیا در سه ماه نخست سال ۲۰۲۰ با کاهش ۳۲ درصدی به ۱۱۰ میلیون دلار در فصل اول فروش رسید. در ژانویه آمار فروش برابر ۶۹.۲ میلیون دلار بود اما در مارس تا رقم ۳.۷۷ میلیون دلار کاهش یافت.

آسیا-‌پاسیفیک دربرگیرنده ۵ بازار بزرگ از ۱۰ بازار بزرگ جهانی خارج از آمریکاست. چین، ژاپن و کره جنوبی سه بازار بزرگ بین‌المللی سال ۲۰۱۹ بودند و هند در مکان ششم و استرالیا در مکان دهم جای داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.