چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶

سینمای جهان؛

جدال سینمای آمریکایی با استودیو یونیورسال

یونیورسال

سینماپرس: سینمای AMC از سینماهای مهم کشور آمریکا اعلام کرد که دیگر فیلم‌های کمپانی یونیورسال را نمایش نخواهد داد.

به گزارش سینماپرس به نقل از رویترز، سینمای AMC بزرگترین اوپراتور سینمایی در جهان روز سه شنبه اعلام کرد که دیگر هیچ کدام از فیلم‌های استودیو یونیورسال را در هیچ یک از سینما هایش در جهان پخش نخواهد کرد.

این تصمیم در حالی اعلام شد که وال استریت ژورنال به نقل از مدیر اجرایی اِن بی سی یونیورسال گفته است که انتظار دارد فیلم‌ها را همزمان در سینماها و همچنین در قالب نمایش خانگی ارائه دهند.

کمپانی یونیورسال متعلق به اِن بی سی یونیورسال است که زیر مجموعه‌ای از شرکت رسانه‌ای کامکست است. سینمای AMC هم بیش از هزار سینما در سراسر جهان دارد.

آدام آرون مدیر اجرایی AMC می‌گوید: اِی اِم سی معتقد است که با این اقدام پیشنهادی که فیلم‌ها همزمان در خانه‌ها و سینماها در دسترس باشند، یونیورسال در حال شکستن الگوی تجارت است و معاملات بین دو شرکت را به هم خواهد زد.

یونیورسال می‌گوید از این تصمیم بسیار نا امید شده و آن را عملی برای سردرگمی جایگاه و اقدامان آن‌ها عنوان کرده است. سخنگوی این کمپانی گفت: ما کاملاً به تجربه سینمایی معتقد هستیم و هیچ چیزی را بر خلاف قانون اعلام نکرده ایم. همانطور که اخیرا این برنامه را آغاز کردیم به کار خود ادامه خواهیم داد و فیلم ها را مستقیما در سینما و همچنین سامانه پریمیوم تماشای آنلاین فیلم‌ها (PVOD) منتشر خواهیم کرد.

پیش از این  انیمیشن «تور جهانی ترول ها» از این کمپانی بدون اکران در سینماها مستقیماً به صورت دیجیتالی منتشر شد و یک فیلم دیگر از این کمپانی به زودی شرایط مشابهی را تجربه خواهد کرد.

اکران فیلم‌های سینمایی مهمی در ایالات متحده برای جلوگیری از شیوع کرونا به عقب افتاده است و همین باعث شد تعدادی از فیلم‌ها بدون اکران سینمایی به صورت آنلاین نمایش داده شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.