دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵

بحران کرونا و انفعال مدیران سازمان سینمایی/۹

رویگری: رفتار تبعیض آمیز مسئولان خانه سینما با هنرمندان امری مذموم است/ وظیفه متولیان فرهنگی و سینمایی است که از هنرمندان حمایت نمایند

رضا رویگری

سینماپرس: رضا رویگری بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص بحران کرونا، بیکاری گسترده سینماگران و انفعال مدیران سینمایی برای توجه به وضعیت بد معیشتی هنرمندان گفت: این وظیفه متولیان سینمای کشور، از سازمان سینمایی تا خانه سینما است که در این بحران کرونایی به فریاد هنرمندانی که بیش از گذشته در بیکاری به سر می برند برسند آن ها باید با تمام توان همه هزینه هایی که قرار بوده در طول سال انجام دهند را برای رفع بحران زندگی سینماگران اختصاص داده و کمک کنند تا اندکی سامان به زندگی هنرمندان داده شود.

بازیگر فیلم های سینمایی «اجاره نشین ها» و «دل شکسته» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: همانطور که در بسیاری از کشورهای جهان سینما، تئاتر و... تعطیل است و دولت ها و متولیان فرهنگی زندگی هنرمندان را تأمین می کنند این اتفاق باید در کشور ما هم رخ بدهد.

وی ادامه داد: متأسفانه هنرمندان ما زمانی که کار می کردند هیچ چیز نداشتند و زندگی و روزگارشان را با مرارت سپری می کردند حالا که این بحران کرونا هم مزید بر علت شده و بیکاری را در سینما گسترش داده و همه گیر کرده است! این وظیفه متولیان فرهنگی و سینمایی است که از هنرمندان حمایت نمایند و اجازه ندهند غم نان ذهن اهالی فرهنگ و هنر را بیشتر از این آشفته کند.

رویگری در پاسخ به این سوأل که آیا هیچ عیدی از خانه سینما دریافت کرده است یا خیر اظهار داشت: اگر شما ریالی از عیدی میلیاردی ارشاد را دریافت کردید ما هم آن را گرفتیم! من اصلاً تازه شنیدم که چنین عیدی در کار بوده است! نمی دانم این مبالغ و عیدی ها به چه کسانی می رسد و چرا باید دست ما و امثال ما همیشه از این مبالغ خالی باشد!؟

این سینماگر برجسته با تأکید بر اینکه رفتار تبعیض آمیز مسئولان خانه سینما با هنرمندان امری مذموم و ناروا است تصریح کرد: باعث شرمساری است که عده ای از هنرمندان از تأمین اجاره بهای منازل خود برنمی آیند و عده ای دیگر پول های آنچنانی می خورند! آقایان مدیر و مسئول باید بدانند زشت است که هنرمندان به عنوان نمایندگان فرهنگ و هنر کشور دست گدایی پیش این و آن دراز کنند؛ چنین اتفاقی زیبنده کشور ما نیست و این وظیفه متولیان فرهنگی است که زندگی هنرمندان را تأمین نمایند تا آن ها مجبور به این کار نشوند.

بازیگر فیلم های سینمایی «بوتیک» و «رفقای خوب» در خاتمه اظهاراتش متذکر شد: ما که دیگر از مسئولان فرهنگی و هنری پاک ناامید شده ایم و تنها پناه مان در این روزهای بحرانی خداوند بزرگ است که امیدوارم خودش مشکلات همه ما را حل کند! فقط آقایان مدیر و مسئول در نهادهای مرتبط با سینما باید بدانند اگر ما هنرمندان نباشیم صندلی های آن ها هم وجود نخواهد داشت، اگر ما نباشیم سینمایی وجود نخواهد داشت و از این رو باید فریاد ما را بشنوند و بخشی از دردهای مان را درمان کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.