یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷

زمزمه‌هایی از حذف شورای پروانه ساخت/۸

قهرمانی: سازمان سینمایی باید با هرگونه انحراف در سینما برخورد قاطع داشته باشد/ بیش از هر زمان دیگری نیازمند نظارت بر آثار هستیم

محمد قهرمانی

سینماپرس: محمد قهرمانی تهیه کننده سینما گفت: سازمان سینمایی باید با هرگونه انحراف در سینما برخورد قاطع داشته باشد؛ مسئولان این سازمان باید برای خودشان، برای سینمای کشور و مهمتر از همه برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شأن قائل باشند و اجازه ندهند کسی جرأت تخلف داشته باشند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «گیرنده» و «گام های شیدایی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: یکی از مسائلی که باید مورد توجه متولیان سینمای کشور باشد این است که اگر تهیه کننده و فیلمسازی پیش از این در آثارشان موجب تشویش اذهان عمومی شده اند، سیاه نمایی، تلخی و خشونت را در آثارشان ترویج کرده اند و یا فیلم هایی بر ضد منافع کشور و خوشامد جشنواره های غربی تولید کرده اند به هیچ عنوان نباید بدون داشتن پروانه ساخت اجازه تولید داشته باشند.

قهرمانی با تأکید بر اینکه توجه به شاخصه کمیت در این پیش نویس نظام نامه تهیه کنندگی بسیار بد و غلط است اظهار داشت: مسئولان در صورتی که می خواهند پروانه ساخت را حذف کنند باید شاخصه های خود را تغییر دهند. متأسفانه امروزه فونداسیون حوزه فرهنگی و هنری کشور دچار نقصان جدی است و اگر قرار است تغییری حاصل شود باید به صورت بنیادین درست شود.

این سینماگر متذکر شد: یکی از پیشنهادهای همیشگی بنده این است که اتفاقاً مسئولان نظارت جدی و دقیق روی آثار تولید شده سینمایی داشته باشند. ما امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند نظارت بر آثار هستیم تا هر فیلمسازی هر آنچه دوست داشت را بدون در نظر گرفتن منافع کشور نتواند تولید کند. حتی بنده بارها این پیشنهاد را عنوان کرده ام که باید در شورای پروانه نمایش نمایندگانی از قوه قضائیه حضور داشته باشند تا اگر فیلمسازی از فیلمنامه اولیه خود عدول کرده بود یا بر ضد منافع ملی مبادرت به تولید فیلمی کرده بود با او برخورد کرده و او را از ادامه فیلمسازی در سینمای کشور تعلیق کنند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «خاک و آتش» و «فرشتگان قصاب»   تأکید کرد: سازمان سینمایی باید با هرگونه انحراف در سینما برخورد قاطع داشته باشد؛ مسئولان این سازمان باید برای خودشان، برای سینمای کشور و مهمتر از همه برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شأن قائل باشند و اجازه ندهند کسی جرأت تخلف داشته باشند. سازمان سینمایی موظف است نظارت و رصد خود را در سینما چند برابر کند نه اینکه با ندانم کاری باعث خسران بیشتر در سینما شود.

وی ادامه داد: ما دفاتر فیلمسازی بسیار خوبی داریم که تهیه کنندگان ولایی و انقلابی و صالح در آنجا حضور دارند که اگر این دفاتر بتوانند بدون دریافت پروانه ساخت مبادرت به تولید فیلم کنند اتفاق بسیار مبارکی است و ما از آن استقبال خواهیم کرد اما اینکه مسئولان بخواهند صرفاً دفاتر پرکار را از دریافت پروانه ساخت معاف کنند مسأله ای است که نیاز به برخورد قاطعانه دارد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.