دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱

راهکار تحقق «جهش تولید» در سینما و تلویزیون/۴

نیرومند: ساختار غلط در سینما و تلویزیون مانع از تحقق خواست مقام معظم رهبری در خصوص «جهش تولید» است

محمدحسین نیرومند

سینماپرس: محمدحسین نیرومند مدیرعامل پیشین انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در پی نامگذاری سال ۹۹ به عنوان «جهش تولید» گفت: ساختار غلط در سینما و تلویزیون مانع از تحقق خواست مقام معظم رهبری در خصوص «جهش تولید» است و تا زمانی که ساختارها به صورت بنیادین دچار تغییر و تحول نشوند نمی توان هیچ گونه امیدی به بهبود اوضاع و شرایط حوزه فرهنگی و هنری بالاخص سینما و تلویزیون داشت.

این کارشناس فرهنگی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: آنچه مهم است و همه ما باید به آن باور داشته باشیم این است که تولید در حوزه فرهنگ و هنر با تولید در عرصه اقتصاد و... تفاوت بسیار دارد. قطعاً در حوزه فرهنگی و هنری هرچه تولید شود مطلوب نیست کما اینکه در همین شرایط فعلی هم شاهد تولیدات بی ارزش و نازلی در این عرصه ها هستیم که هیچ دستاوردی محسوب نمی شوند.

وی در همین راستا ادامه داد: آنچه در تولیدات فرهنگی و هنری مهم است اندیشه و تفکر پاک و ارزشمند و انسانی و دینی است که باید در آثار متجلی شوند؛ در واقع ما باید زمانی دست به تولید در سینما و تلویزیون بزنیم که فکری پاک پشت کارمان باشد تا اثرمان بتواند اثرگذاری مطلوبی در جامعه داشته باشد در غیر این صورت بهتر و در صورت نبود اندیشه و تفکر ارزشمند بهتر است اصلاً هیچ کاری به تولید نرسد.

نیرومند در پاسخ به این سوأل که به عقیده شما با تغییر مدیران سینما و تلویزیون و روی کار آمدن نیروهای انقلابی، متعهد و ولایتمدار می توان به تغییر ساختار دست یافت یا خیر اظهار داشت: تغییر مدیریت تنها بخش کوچکی از ساختار است. متأسفانه سینما و تلویزیون ما از اساس دچار کاستی ها و نقصان هایی هستند که به راحتی قابل رفع شدن نیستند و همین مسأله باعث می شود تا ما نتوانیم امید چندانی به بهبود وضعیت نامطلوب فعلی این ۲ رسانه بسیار مهم و اثرگذار داشته باشیم.

وی در خاتمه اظهاراتش تأکید کرد: ما باید تمام توان و تلاش خود را به کار ببندیم تا حضور برخی افراد ناباور به انقلاب نتواند به ارزش های ملی و دینی مان ضربه بزند. ما باید بازتعریفی جدی و اساسی از آنچه می خواهیم در سینما و تلویزیون شاهدش باشیم ارائه نماییم و بی تردید تا چنین اتفاقی رخ ندهد تولیدات انبوه در سینما و تلویزیون هیچ ارزشی نخواهند داشت.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.