سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶

شبکه هیسپان تی وی؛

مادر مهاجر مکزیکی سوژه «عکس‌های تکان دهنده»

شبکه هیسپان تی وی

سینماپرس: برنامه این هفته «عکس های تکان دهنده» به بررسی عکس مادر مهاجر مکزیکی و فرزندانش در مرز آمریکا اختصاص دارد.

به گزارش سینماپرس، برنامه این هفته «عکس های تکان دهنده» به بررسی عکسی از یک مادر مهاجر در حال فرار از دست نیروهای مرزی آمریکا در مرز مکزیک می پردازد.

این عکس که در ۲۵ نوامبر ۲۰۱۸ توسط یک عکاس خبری به نام کیم کیانگ هون به ثبت رسیده و توجه جهانی را به سیاست ترامپ نسبت به مهاجران معطوف کرد، یک مادر پناهجوی مکزیکی را در حالی که با کودکانش از شلیک ‌گازهای اشک‌آور در مرز مکزیک توسط نیروهای آمریکایی فرار می‌کرد، نشان می دهد. در این عکس ماریا ۳۵ ساله مادر پنج کودک، دیده می شود که به کاروان پناهجویانی که به سمت آمریکا در حرکت بودند، پیوسته و هنگامی که به مرز آمریکا نزدیک می شود ناگهان سه گاز اشک‌آور در نزدیکی او و پنج کودکش به زمین برخورد می کند.

این عکس به نماد قساوت قلب ترامپ نسبت به مهاجران تبدیل شد و تاثیر آن به حدی بود که خبرنگار رویترز راهی اردوگاه پناهجویان در شهر مرزی تیخوانا در مکزیک شد و با این مادر مکزیکی به گفتگو نشست.

این برنامه ضمن اشاره به بازتاب این عکس در جهان و منفور شدن چهره ترامپ بیش از پیش به بررسی دستورات جنون آمیز ترامپ در رابطه با مهاجران و وضعیت دردناک کاروان هندوراسی که در مرز آمریکا مورد حمله پلیس قرار گرفت، خواهد پرداخت.

«عکس‌های تکان‌دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی به تهیه کنندگی کیانوش الطافی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است و روزهای پنجشنبه ساعت ۱:۴۵ به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعات ۴:۴۵، ۱۳:۴۵ و ۲۰:۱۵ جمعه ساعت ۱۰:۱۵ و یکشنبه ساعت ۴:۱۵ و ۲۰:۴۵ روی آنتن هیسپان تی‌وی می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.