شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰

علی مدنی:

اکران نشدن «شب آفتابی» شوکه‌مان نکرد

انیمیشن سینمایی «شب آفتابی»

سینماپرس: علی مدنی کارگردان انیمیشن سینمایی «شب آفتابی» بیان کرد هزینه‌ای که برای ساخت این فیلم صرف شد، به نوعی بر باد رفت.

به گزارش سینماپرس، علی مدنی کارگردان انیمیشن سینمایی «شب آفتابی» که در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت اما در طول یک سال گذشته نتوانست به اکران عمومی راه پیدا کند، در گفتگو با مهر گفت: اکران یک فیلم مقداری توان مالی و ارتباطات می‌خواهد که گروه سازنده این اثر در هر ۲ حوزه ضعیف بود. ما با چند نفر مشورت کردیم ولی ظاهرا چشم‌انداز مثبتی برای اکران موفق فیلم نداشتند، چراکه موفقیت در گرو هزینه‌ها و حمایت‌های بالاست. به همین دلیل از خیر اکران «شب آفتابی» گذشتیم. وقتی پخش‌کننده قوی پیدا نکنید و هزینه تبلیغات قوی هم نداشته باشید، طبیعتاً چنین بلایی سر فیلم می‌آید.

وی افزود: اکران نشدن فیلم برای هر کارگردانی موضوع خوشایندی نیست، ولی چون «شب آفتابی» تجربه اول گروه ما بود، بیشترین نتیجه‌ای که می‌خواستیم این بود که بتوانیم یک گروه خوب جمع کنیم. چون انیمیشن مشکلات زیاد و پیچیده به ویژه در مسائل فنی دارد، به همین دلیل ما به هدفمان که جمع کردن یک گروه خوب بود، رسیدیم. ضمن اینکه از قبل هم روی اکران فکر و برنامه‌ریزی نکرده بودیم و به آن امیدوار نبودیم بنابراین از این اتفاقی که رخ داد، شوکه هم نشدیم.

مدنی درباره فروش حق پخش این فیلم به تلویزیون هم اظهار کرد: بودجه تلویزیون هم خیلی کم است و بعید می‌دانم آن‌ها هم در این زمینه قدمی بردارند چون می‌دانم اصلا سال خوبی نداشته‌اند، دوستان من در قسمت‌های مختلف کلا من را در این زمینه ناامید کرده‌اند. اصلا چشم انداز مثبتی در این زمینه‌ها وجود ندارد.

این کارگردان بیان کرد: با این وضعیت حالا بودجه‌ای که برای ساخت «شب آفتابی» صرف شد، تقریبا یک بودجه بر باد رفته محسوب می‌شود. البته این بودجه چیزی حدود ۲۰۰ میلیون تومان بود یعنی رقم آن به تجربه‌ای که برای ما کسب شد، می‌ارزید. سعی می‌کنیم در کار بعدی این قضیه را جبران کنیم. ضمن اینکه ما خودمان بدون دستمزد در این فیلم کار کردیم. ما عمرمان را روی این کار گذاشتیم و می‌شود این را هم به هزینه‌ها اضافه کرد.

وی در بخش دیگر از صحبت‌هایش درباره جدیدترین فعالیت‌هایش عنوان کرد: از اول هم قصد داشتیم تلافی همه این اتفاقات را در انیمیشن بعدی جبران کنیم از همین رو در حال حاضر ۶۰ درصد از فیلمنامه فیلم جدیدمان با نام موقت «هزار دست» نوشته و طراحی کاراکترها و صحنه‌ها شروع شده است اما کارهایمان بسیار کند پیش می‌رود چون مشکلات مالی داریم ولی باز هم این انیمیشن امیدوارکننده‌تر است چون به لحاظ فنی مسلط‌تر شده‌ایم و همه گروه تجربه خوبی را پشت سر گذاشته‌اند.

مدنی در پایان مطرح کرد: «هزار دست» در حوزه کودک و نوجوان است اما هنوز تهیه‌کننده‌ای برای این فیلم پیدا نکرده‌ایم و هر زمان موفق به این امر شویم شروع به ساخت آن می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.