شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲

برای سریال نوروزی؛

«ماکان بند» تیتراژ «کامیون» را می خواند

 گروه موسیقی "ماکان بند"

سینماپرس: «ماکان بند» تیتراژ سریال نوروزی «کامیون» به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی مشترک ابراهیم آرزو و شهرام دانشپور را می‌خواند.

به گزارش سینماپرس، «ماکان بند»، از گروه‌های پرطرفدار موسیقی پاپ است که برای اولین بار  تیتراژ یک سریال تلویزیونی را اجرا و به کارنامه هنری خود اضافه خواهد کرد.

تیتراژ سریال نوروزی شبکه دو با ترانه و ملودی ماکان بند و تنظیم حسین غمگین ساخته‌شده و مدیر هنری این پروژه یاشار خسروی است.

«کامیون» کاری از شبکه دو سیماست، داستان این سریال را شهاب عباسی بر اساس طرحی از شهروز شکورزاده نوشته است. این مجموعه طنز درباره یک پیشکسوت فوتبال است که مدتی روی کامیون باربری کار می‌کند و پس از آشنایی با سه دانشجو که صاحب‌خانه به دلیل مشکلاتی اثاثیه‌شان را به خیابان ریخته است، درگیر ماجراهایی می‌شود.  

این سریال با بازی مهدی هاشمی، لعیا زنگنه، جهانبخش سلطانی، بیتا سحرخیز، نادر سلیمانی و با معرفی علی عامل هاشمی، بهنام شرفی، هادی مرتضی زاده، ماهان عبدی، کامیاب دانشپور دومین تجربه همکاری سید مسعود اطیابی کارگردان «تگزاس ۲» پرفروش‌ترین فیلم کمدی سال ۹۸ با تلویزیون است که  در ۳۰ قسمت ۴۲ دقیقه‌ای تولید می‌شود و از ابتدا تا پایان فروردین ۹۹ پخش خواهد شد.

**نقش مصلحت در فقه سیاسی شیعه در «چراغ مطالعه»

«چراغ مطالعه» شنبه ۱۷ اسفند میزبان حجت‌الاسلام سید سجاد ایزدهی، نویسنده‌ی کتاب «مصلحت در فقه سیاسی شیعه» خواهد بود.

با توجه به سرمقاله برنامه، تا قبل از انقلاب اسلامی، هیچ گاه یک فقیه شیعه عهده‌دار حکومت نشده بود. طبیعی بود که بعد از انقلاب گاهی پرسش‌هایی پیش بیاید در مورد اینکه فقه برای هر مسئله حاکمیتی و اجتماعی چه راه‌حلی دارد؟ بعد از انقلاب مفهومی بنام مصلحت نیز پای خود را میان احکام فقهی باز کرد.

حجت‌الاسلام‌ دکتر سید سجاد ایزدهی رئیس پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و از متخصصان فقه سیاسی است که با همین دغدغه کتاب «مصلحت در فقه سیاسی شیعه» را نوشته است.

«چراغ مطالعه» برنامه‌ای تخصصی در حوزه کتاب است و با نویسندگان حوزه علوم انسانی در مورد کتابهایشان به گفتگو می نشیند. این برنامه شنبه ها ساعت ۲۱ از شبکه چهارسیما پخش می شود و تکرار آن یکشنبه ها ساعت ۱۰ و دوشنبه ها ساعت ۱۳ روی آنتن می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.