سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰

مدیر سینما آزادی:

حل واقعی مشکل فعلی سینماها نیازمند رخداد فرهنگی-ملّی است

سردر سینما آزادی در ایام نوروز ۱۳۹۴

سینماپرس: مدیر سینما آزادی از احتمال عدم استقبال مردم از سینماها حتی بعد از حل معضل کرونا خبر داد.

به گزارش سینماپرس، بسته شدن سینماهای کشور و روبرو شدن با معضل کرونا، باعث شده است سینماهای کشور از نظر اقتصادی دچار آسیب دیدن به صورت جدی‌ بشوند. بسیاری از سینماگران و مسئولین سینمایی کشور خصوصاً سینماداران و صنوف دیگر و مرتبط با آن، از ابهام آینده سینمای کشور در نوروز و ابتدای سال جاری نگرانند.

«سجاد نوروزی» مدیر سینما آزادی و سرگروه سینمایی کشور در این خصوص گفت: با این شرایط قطعاً  فعالیت سینمایی شب عید و اکران نوروزی منتفی خواهد بود. پیش‌بینی من این است که باتوجه به اینکه فعلاً در نقطه آغازین این وضعیت قرار داریم و در نهایت باید دوره این بیماری بگذرد و توصیه‌های پزشکی مبنی بر مراقبت بعد از آن که تا ۱۰ روز ادامه دارد، اکران نورز نخواهیم داشت.

وی در ادامه بیان کرد: فقدان اکران نوروزی یعنی حذف حدود ۴۰ درصد از درآمد سینمای ایران و از این رهگذر اولین قشری که متضرر می‌شوند سینمادارانند.  

جدای از هزینه نگهداری سینما و هزینه‌های جاری و ساری آن، سینماها معمولاً  دو شیفت نیرو می‌خواهد چون سینما تا نیمه شب فعالیت دارند و بنابراین دستمزدها و هزینه‌های آن نیز دو برابر می‌شود. با این وصف، به نظر من وضعیت اکران سینماها در ابهام بدی قرار گرفته است و ما نمی‌توانیم نسبت به اقتصاد سینمای کشور برای سال آینده خوشبین باشیم.

نوروزی ضمن اشاره به اینکه جدای از سینماداران، پخش‌کننده‌ها و تهیه‌کننده‌ها نیز در حال ضررند گفت: قطعاً باید برای حل این مشکل فکر عاجل شود. شاید پرداخت یارانه‌ ولو به‌صورت موقت بتواند برای حل این مشکل کمک کند. چون به شدت شرایط سینما سخت می‌شود. در نظر داشته باشیم که تا آخر اسفند احتمالاً سینماها تعطیلند و بعد از ایام نوروز با فرض اینکه اکران داشته باشیم یا نه ما به ماه مبارک رمضان برخورد می‌کنیم که آن دوره نیز از نظر فروش به شدت مشکل داریم.

وی در پاسخ به خبرنگار تسنیم درباره حضور مردم در وضعیت عادی بعد از حل معضل کرونا گفت: فکر می‌کنم که مردم به سینماهای کشور تا مدتی بعد از آن نیز به دلیل مراقبت‌های بهداشتی نروند. همچنین درباره اکران‌های نوروزی و تداخل آن با اکران‌های فعلی باید دید که شورای صنفی نمایش چه تصمیمی خواهد گرفت.

وی در ادامه بیان کرد: برای جبران واقعی تمام این خسارات که بتواند وضعیت را به حالت عادی برگرداند، دولت می‌تواند چه برای احیای روحی و فکری مردم و چه برای احیای معیشت و اقتصاد در تمام زمینه‌ها رخدادی بانشاط ملی بعد از آن برگزار کند که در آن سینماها، کنسرت‌ها و تئاترها با قیمت بسیار مناسب برای مردم برنامه داشته باشند تا هم تحول روحی  فراهم شود و هم مراکز فرهنگی و هنری پویایی خود را حفظ کنند.  
در خاورمیانه  و آسیا سینمای ما جزو چند کشور معتبری است که سینمای قابل اعتنا دارد  و تعطیلی آن در دراز مدت به وجاهت فرهنگی  ما لطمه بزرگی خواهد زد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.