یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱

نخستین جلسه کمیته اطلاع رسانی «کرونا» پس از ده روز!

سرانجام با حضور وزیر فرهنگ موضوع کرونا در ایران بررسی شد

سید عباس صالحی در آیین تکریم و معارفه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

نخستین جلسه کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور دستگاه‌های ذیربط و به ریاست مشترک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سخنگوی دولت، راه‌کارهای هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف برای پاسخ به سوالات مردم و رفع شبهات، ابهامات و شایعه پراکنی رسانه‌های بیگانه با موضوع ویروس کرونا بررسی و بر تقویت اطلاع‌رسانیو استمرار آن تاکید شد.

به گزارش سینماپرس، در این جلسه که با حضور سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شواری عالی فضای مجازی و معاونان وزرای بهداشت و درمان آموزش پزشکی، کشور، اطلاعات، سید عباس صالحی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون رسانه ای دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، معاون سیاسی سازمان صدا وسیما و دبیر شورای اطلاع رسانی دولت برگزار شد، آخرین اقدامات برای ارتقای سطح اطلاعات افکار عمومی به منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا مورد بررسی و تبادل نظر قرارگرفت.

شفاف سازی و اطلاع رسانی منطبق با واقعیت به مردم

در این نشست با توجه به تاکیدات رییس جمهوری برای شفاف سازی و اطلاع رسانی منطبق با واقعیت به مردم، راه کارهای ایجاد ارتباط دوسویه با مردم و استفاده از ظرفیت همه دستگاه ها گفت وگو و تصمیمات مقتضی اتخاذ گردید.

با توجه به انتشار اخبار غیر واقعی و بعضا ساختگی و رواج برخی شایعات، تدابیر و تصمیمات لازم برای اطلاع رسانی بهنگام از سوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در موضوع پیشگیری و درمان و سایر دستگاه ها برای رفع نیازهای مردم صورت گرفت.

قدردانی از تلاش خبرنگاران در انعکاس کامل اخبار کرونا 

دراین نشست از تلاش های تمامی خبرنگاران و دست اندرکاران رسانه ملی و سایر رسانه‌های شناسنامه دار از جمله خبرگزاری ها، روزنامه‌ها، پایگاه های اطلاع رسانی و فعالان شبکه های مجازی در اطلاع رسانی و آموزش های بهداشتی و درمانی در مواجهه با بحران جاری کرونا در کشور تشکر و قدردانی شد و ضرورت استمرار و نقش آفرینی در این شرایط حساس در تولید و نشر اطلاعات متناسب با نیاز مردم و تقویت همکاری با دستگاه های مسئول مورد تاکید قرار گرفت.

تاکید بر تشکیل کارگروه اطلاع رسانی

همچنین درکمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا مقرر شد که کارگروههای مختلف تعیین شده برای تقویت بخش اطلاع رسانی درمورد اقدامات و پاسخ به شبهات و بعضا القائات که توسط برخی رسانه های معاند و بعضا بدون هویت ایجاد اختلال روحی وروانی و اضطراب در ذهن مردم می کنند، با قوت و شبانه روزی فعالیت خود را استمرار بخشند.

تعطیلی برنامه های فرهنگی و هنری

به گزارش ایرنا، به جهت اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا، تمامی برنامه‌های هنری‌و سینمایی کشور به مدت دو هفته تا پایان هفته‌جاری تعطیل شد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاعیه ای فوری اعلام کرد: باتوجه به توصیه‌های اکید بهداشتی در شرایط کنونی و ضرورت پیشگیری مناسب از خطر ابتلا به بیماری، تمامی برنامه‌های هنری و سینمایی در سراسر کشور تا پایان هفته جاری تعطیل شد.

براین اساس «نظر به توصیه‌های اکید بهداشتی در شرایط کنونی و ضرورت پیشگیری مناسب از خطر ابتلا به بیماری و به منظور صیانت از سلامت آحاد جامعه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از همکاری صنوف مرتبط به اطلاع عموم می‌رساند: تمامی برنامه‌های هنری و سینمایی در سالن‌های سراسر کشورتا پایان هفته جاری۱۶ اسفندماه ۹۸ تعطیل می‌شود.

تعداد مبتلایان قطعی به کرونا"ویروس کرونا در کشور تاکنون ۵۹۳ نفر هستند که ۱۲۳ نفر ترخیص شده و بهبود یافته و ۴۳ نفر فوت کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.