پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲

به کارگردانی عباس امینی؛

گزارش نشست خبری «کشتارگاه» در پردیس ملت

نشست خبری فیلم سینمایی «کشتارگاه»

سینماپرس: نشست خبری «کشتارگاه» با حضور عوامل و بازیگران فیلم در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری فیلم «کشتارگاه» به کارگردانی عباس امینی با حضور کارگردان، جواد نوروز بیگی (تهیه‌کننده)، حسین فرخ‌زاده (نویسنده)، امیرحسین فتحی و باران کوثری (بازیگر)، احسان رفیعی‌جم (مدیر فیلمبرداری)، حمید نجفی‌راد (تدوین)، سحرعصرآزاد (منتقد) با اجرای محمود گبرلو امروز پنجشنبه هفدهم بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

مدیرروابط عمومی جشنواره سی‌وهشتم به جابجایی ساعت نشست این فیلم به دلیل پخش دربی استقلال-پرسپولیس اشاره کرد و بیان داشت: باهماهنگی، ساعت نشست را به دلیل پخش فوتبال جابجا کردیم.

منتقد حاضر در جلسه درباره فیلم «کشتارگاه» گفت:من فیلم‌های قبلی کارگردان را بررسی کردم، او بافت جنوب را به خوبی می‌شناسد و این فیلم این موضوع را در درام جاری کرده است.

عصر آزاد با بیان این مطلب که کارگردان دید خوبی به فیلم‌های مستند دارد تصریح کرد: «کشتارگاه» به این مساله و نگاه او نزدیک است. بافت مستند و بافت درام در این فیلم به خوبی دنبال شده است. امینی این توانایی را دارد که با نگاه خود فیلم‌هایش را متمایز کند.

عصرآزاد همچنین انتخاب بازیگران چهره در این فیلم را هوشمندانه دانست و گفت: سحر عصر آزاد هم گفت: حضور بازیگران چهره در یک فیلم آن را غیرهنری نخواهد کرد. اگر بازیگری در خدمت درام باشد آنجاست که می توان فهمید که یک کارگردان آیا برای گیشه بازیگر ستاره انتخاب کرده یا برای بهتر شدن قصه اش.

او افزود: انتخاب بازیگران تنها به دلیل گیشه و فروش نبوده و آن‌ها با توجه به چالشی که در درام دارند انتخاب شده‌اند.

کارگردان «کشتارگاه» درارتباط با داستان فیلم گفت: به دنبال ساختن فیلم جدیدی بودیم که موضوع روز باشد. فیلم‌های قبلی من نتوانستند اکران عمومی خوبی داشته باشند. با انتخاب موضوع دلار و دغدغه جامعه نسبت به آن که موضوع روزاست تصمیم به ساخت این فیلم گرفتم.

امینی تصریح کرد: در تحقیقات این فیلم دسترسی کاملی به روند پخش دلار در بازار نداشتیم از این رو به سمت دلارفروش‌های کیفی رفتیم.

حسین فرخ‌زاده نویسنده فیلم در ارتباط با داستان گفت: نمونه‌های واقعی از این داستان وجود دارد و نمونه کاراکترهای واقعی آن برخی از دوستان من هستند. اگر هرکسی به تجربه‌هایش توجه کند با این موضوع در اطرافیانش روبه رو می‌شود. منطقه جنوب امکانات دراماتیک زیادی برای ساخت این فیلم به ما داد.

نوروز بیگی تهیه کننده «کشتارگاه» هم در ارتباط با تهیه این فیلم گفت: این قصه بسیار جسورانه بود و داستان آن را دوست داشتم. قرارداد پخش این فیلم را در زمان ساخت فیلم بستیم و برنامه‌ریزی‌های خوبی در این زمینه داشتیم.

در ادامه کارگردان «کشتارگاه» در ارتباط با اکران عمومی فیلم و نظرهای مردمی گفت: در چند کاری که ساختم طبیعتا در بخشی از آن به هنر پرداخته‌ام و این بار شانس این را داشتم که در کنار این بازیگرها فیلم بسازم. هیچ موقع در انتخاب بازیگرها به فروش فکر نکردم. فروش معادله پیچیده‌ای دارد. آرزوی هرکسی که فیلم می‌سازد این است که مورد استقبال مخاطب باشد. دوست دارم همه رده‌های سنی فیلم من را دوست داشته باشند و این فیلم را ببیند.

در ادامه باران کوثری در ارتباط با حقوق بازیگرها و و پیشنهاد نقش براساس چهره بازیگر، گفت: تخصص بازیگری را نباید نادیده بگیریم و تنها صرف فروش را به این افراد نسبت دهیم.

امینی هم در ارتباط با سوالی مبنی بر حضورش در جشنواره برلین گفت: برای داوری در جشنواره برلین بخش جنریشن انتخاب شده‌ام.

امیرحسین فتحی، بازیگر، در ارتباط با نقش خود در «کشتارگاه» گفت: در این فیلم با آقای امینی گفت‌وگوهای زیادی درمورد نقشم در فیلم داشتیم و من هم تلاش کردم به این نقش نزدیک شوم.

امینی نیز در ادامه در مورد نقش فتحی در این فیلم توضیح داد: انگیزه امیرحسین یکی از مواردی بود که من را جذب کرد. من او را در تئاتر دیده بودم و برای این نقش مناسب دیدم. او برای حضورش در یک نقش وقت و انرژی زیادی می‌گذارد.

وی افزود: برای اکران عمومی اگر ایرادی در فیلم وجود داشته باشد آن را اصلاح خواهیم کرد.

صداگذار فیلم در ارتباط با صداگذاری «کشتارگاه» توضیح داد: صدا در سالن ایراد داشت. وقتی کار تمام شد نسبت به باند سالن پخش اعتراض کردم. دراین فیلم قصد داشتیم با برخی از صداها فشاری که روی کاراکتر وجود داشت را به مخاطب نیز القا کنیم.

امینی تصریح کرد: در انتخاب لوکیشن جنوب سعی کردم خروج گوسفندان از کشور را به واقعیت نزدیک کنم.

او در ارتباط با بخشی از داستان گفت: در ایران سلیقه‌ای برای شنیدن داستان داریم و تلاش ما بر این بود که در روایت کردن داستان موجزگویی کنیم و وقت مخاطب را نگیریم. تاکیدمان بر طرح موضوعات مهم‌تر بود.

امیرحسین فتحی بازیگر این فیلم هم گفت: یکی از اتفاقات جالبی که در نقش امیر افتاد؛ این بود که او مشکلات مالی دارد و درگیر فساد می‌شود. اما در انتها دچار عذاب وجدان می‌شود و از ادامه راهی که در پیش گرفته بود پشیمان می‌شود. در قصه به خوبی به این کاراکترپرداخته شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.