پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴

در سی و هشتمین دوره جشنواره؛

از ششمین روز جشنواره فیلم فجر چه خبر؟

فیلم سینمایی کشتارگاه

سینماپرس: برنامه پردیس ملت در ششمین روز جشنواره فیلم فجر در حالی به رونمایی از دو فیلم از بخش سودای سیمرغ و نگاه نو اختصاص پیدا کرده که در نیمه روز شهرآورد پایتخت به‌صورت زنده روی پرده می‌رود.

به گزارش سینماپرس، ششمین روز از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، رنگ و بوی فوتبال را به خود گرفته است. در این روز تنها ۲ فیلم سینمایی «کشتارگاه» و «مردن در آب مطهر» که در بخش‌های سودای سیمرغ و نگاه نو حضور دارند، نمایش داده می‌شود.

اما با توجه به اینکه شهرآورد تهران امروز برگزار می‌شود، دبیرخانه جشنواره فیلم فجر، سانس دوم این روز را به نمایش مستقیم فوتبال اختصاص داده است.

کشتارگاه: عباس امینی

«کشتارگاه» به کارگردانی عباس امینی در بخش نگاه نو نمایش داده می‌شود. فیلمی که داستانش بر محور یک جنایت کلید می‌خورد و شنیده شده است اشاره‌ای به پرونده قاچاق گوشت در جنوب کشور هم دارد.

مانی حقیقی، امیرحسین فتحی، باران کوثری و حسن پورشیرازی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

این فیلم سینمایی در آبادان جلوی دوربین رفته است.

در خلاصه داستان «کشتارگاه» آمده است: «امیر چند ماهی است که از فرانسه دیپورت شده است، او به‌خاطر پدرش شریک یک جنایت هولناک می‌شود. رفیق: اینجا صلیب سرخی‌ها بهت میگن چیتا؟ امیر: چی؟ رفیق: چیتا… یوزپلنگ»

عباس امینی پیش از این فیلم‌های «والدراما» و «هندی و هرمز» را کارگردانی کرده است اما به دلیل پروانه ویدئویی فیلم‌های قبلی، «کشتارگاه» به‌عنوان فیلم اولش در ویترین فجر به نمایش درمی‌آید.

مردن در آب مطهر: برادران محمودی

«مردن در آب مطهر» به کارگردانی و تهیه کنندگی برادران محمودی در بخش سودای سیمرغ به نمایش گذاشته می‌شود.

در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون علی شادمان، ندا جبرائیلی، متین حیدرنیا، صدف عسگری و سوگل خلیق علیرضا آرا، امیررضا رنجبران، خیام وقار، پیمان مقدمی، مهتاب جعفری، فرید اسحاقی، فاطمه شکری، محیا رضایی، فاطمه میرزایی و علیرضا مهران حضور دارند.

عاشقانه تازه برادران محمودی قصه چند جوان مهاجر افغان را روایت می‌کند که قصد رفتن به اروپا را دارند. «مردن در آب مطهر» مانند دیگر آثار این ۲ برادر مشکلات مهاجران افغان را به تصویر می‌کشد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «رونا: حامد، از دریا نترسی یا، از هر چی بترسی بلای جونت میشه، حامد: نمی‌ترسم…»

برادران محمودی در سال‌های اخیر فیلم‌های «چند متر مکعب عشق»، «رفتن» و «شکستن همزمان بیست استخوان» و نیز سریال تلویزیونی «سایه‌بان» را کارگردانی کرده‌اند.

نظرات

  • محمدرضاقدم ۱۳۹۸/۱۱/۱۷ - ۱۹:۲۱
    0 0
    وفیلم خروج که خارج شد از ارای مردمی مردم با کسی تعارف ندارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.