سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷

واکنش جالب رییس سازمان سینمایی به تلخی آثار جشنواره؛

انتخاب فیلمسازان است!

حسین انتظامی در مراسم اختتامیه سومین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران

سینماپرس: حسین انتظامی سرانجام در سینمای رسانه حضور یافت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به چرایی تلخی فیلم های نکات جالبی را بیان داشت که بیش از هر چیز یا حکایت از عمق نفوذ بر پیکره سازمان های نظارتی در عرصه فرهنگ می نماید و یا نشان دهنده انفعال وزارت ارشاد در قبال محصولات هنری و سینمایی و به تبع آن تاییدی بر وِل شدگی فضای فرهنگی کشور می باشد.

به گزارش سینماپرس، حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی کشور عصر امروز ۱۵ بهمن در پردیس ملت سینمای رسانه ها حضور یافت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به تلخی فیلم های حاضر در جشنواره گفت: مطابق مقررات، سازمان سینمایی در روند تولید فیلم ها تنها نقش نظارتی دارد و فیلمسازی در چهارچوب شورای پروانه ساخت است و معیارهای مشخصی دارد. پاسخی جالب که بیش از هر چیز یا حکایت از عمق نفوذ بر پیکره سازمان های نظارتی در عرصه فرهنگ می نماید و نشان دهنده انفعال وزارت ارشاد در قبال محصولات هنری و سینمایی و به تبع آن تاییدی بر وِل شدگی فضای فرهنگی کشور می باشد.

وی افزود: طبیعتا فیلمسازان براساس علایق، برداشت خود از اجتماع و اولویت‌های مدنظر سوژه و فیلمنامه شان را انتخاب می‌کنند و تصمیم می گیرند که چه فیلمی بسازند.

رییس سازمان سینمای اذعان کرد که امسال تنوع موضوعی و ژانر در فیلم‌ها بیشتر شده است.

انتظامی درباره کم شدن استقبال مردمی از جشنواره گفت: قرار بر این است که ستاد جشنواره آرای مردمی و میزان اقبال مردمی را به تدریج اعلام کند که این آمار نشان‌دهنده وضعیت استقبال خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.