یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶

نقش هنرمندان برای آگاه سازی مردم در انتخابات/۱

کریمی: سلبریتی ها بدون داشتن علم، تحصیلات و تجربه در حوزه سیاست حق هیچ اظهارنظری را ندارند/ نباید مرعوب فضاسازی های بیگانگان شویم

عباس کریمی عباسی در نشست خبری فیلم سینمایی«تا آمدن احمد»

سینماپرس: عباس کریمی منتقد سینما و کارشناس فرهنگی در خصوص نقش هنرمندان برای آگاه سازی مردم در انتخابات گفت: سلبریتی ها بدون داشتن علم، تحصیلات و تجربه در حوزه سیاست حق هیچ اظهارنظری را ندارند چرا که آن ها هرگاه وارد مسائل غیرتخصصی شده اند افکارعمومی را به بیراهه کشانده و بعد از مدتی از انتخاب های شان ابراز ندامت و پشیمانی کرده اند در صورتی که جامعه از نظریات آن ها بهره برده و ضربه جدی خورده است!

این منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: انتخابات یک عرصه سیاسی است؛ درست است که زندگی همه آحاد افراد جامعه متأثر از سیاست و اقتصاد و فرهنگ است و حتی اگر نخواهیم وارد سیاست بشویم بخشی از زندگی مان ناخودآگاه با سیاست عجین شده اما اینکه هر شخصی بدون داشتن علم و تجربه بخواهد وارد هر موضوعی شده و راجع به آن موضوع اظهارنظر کند کاری غلط و به شدت نادرست است.

وی با بیان اینکه سلبریتی ها باید آگاه باشند که تعمیم سلیقه شخصی به جامعه، خیانت به کشور است تصریح کرد: از آنجایی که به دلیل فقدان علم و سواد و بینش سیاسی این افراد نظرات اشتباه شان را به خورد جامعه می دهند و جامعه را به انحراف می کشانند نباید به آن ها اجازه دخالت در هر مسأله ای داده شود.

کریمی در همین راستا متذکر شد: سلبریتی ها نباید به واسطه داشتن تعداد بالای فالوئر در صفحات شخصی شان خود را بالاتر از سایر افراد جامعه قلمداد کنند و به خودشان اجازه دهند که با خودبرتربینی برای مردم تصمیم گیری کنند. این سلبریتی هایی که ما تا امروزه شاهد عملکرد آن ها بوده ایم ثابت کرده اند در هیچ زمینه ای تخصص ندارند و کارشناس نیستند و بهتر است که به همان امور هنری و یا ورزشی خود بپردازند.

این کارشناس فرهنگی خاطرنشان کرد: برای نظردهی در خصوص مسائل بسیار مهم و حیاتی همچون انتخابات مجلس شورای اسلامی می بایست سلبریتی های سیاسی پیش قدم شوند. قطعاً کسانی که پیش از این پست و سمت مهمی داشته اند، وزیر، نماینده مجلس و... بوده اند می توانند تاحدودی در زمینه مسائل سیاسی صاحب نظر باشند از این رو مردم می توانند به جای آنکه به حرف های فلان بازیگر که سلیقه شخصی اش را بسط و گسترش می دهد، به حرف های سلبریتی های سیاسی گوش کنند.

وی با تأکید بر اینکه آحاد افراد ملت باید منافع سیاسی کشور را مدنظر قرار دهند تأکید کرد: خدای ناکرده ما نباید فریب کشورهایی که با داشتن اتاق فکرهای متعدد درصدد ضربه زدن از طرق مختلف از جمله عرصه فرهنگی و هنری به کشورمان هستند را بخوریم و در دام آن ها بیفتیم؛ گاهی اوقات سلبریتی ها نیز مرعوب این فضاسازی های بیگانگان می شوند و به همین دلیل است که بدون تخصص در هر زمینه ای دهان خود را باز کرده و اظهارنظر می کنند!

کریمی ادامه داد: این افراد جزو دسته آدم هایی هستند که قبل از اینکه فکرشان را به کار ببندند احساسات شان بر زبان و صفحه کلید گوشی شان جاری می شود و جامعه را تحریک می کنند. مردم بی فکر  هم اظهارات آن ها را منتشر می کنند.

این منتقد سینما در خاتمه این گفتگو موبایل را یک رسانه مفید و در عین حال مضر برشمرد و گفت: گوشی موبایل به عنوان یک رسانه حکایت چاقویی است که می توان با آن فردی را جراحی کرد و زندگی دوباره به او بخشید یا می توان با آن آدم ها را کشت. بی شک این وسیله خطرناک تر از چاقو است و من امیدوارم هنرمندان از این وسیله به درستی و در راستای منافع ملی بهره ببرند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.