جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷

سیدعباس صالحی در بازدید از دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر مطرح کرد؛

قدردان مدیریت خوب برگزارکنندگان جشنواره تئاتر فجر هستم

سیدعباس صالحی

سینماپرس: سیدعباس صالحی در دیدار با دست اندرکاران سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بیان کرد: دبیر و مدیران جشنواره با وجود تمامی مشکلات و سختی‌ها مسیر را به شکلی درست پیش برده‌اند.

به گزارش سینماپرس، سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پنجشنبه سوم بهمن با حضور در دبیرخانه این رویداد، ضمن بازدید از روند پیشبرد امور مربوط به برگزاری این رویداد، با شهرام کرمی (مدیرکل هنرهای نمایشی)، نادر برهانی‌مرند (دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر) و مدیران جشنواره سی و هشتم دیدار کرد.

حمید قبادی (مشاور اجرایی معاونت امور هنری)، حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی بهداروند (مشاور عالی مدیرکل هنرهای نمایشی)، مجید فروغی (مدیر روابط عمومی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمدحسین طباطبایی (دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، شاعران و نویسندگان)، جواد مستخدمی (عضو هیات مدیره انجمن هنرهای نمایشی)، مهدی حاجیان (مدیر برنامه‌ریزی و هماهنگی جشنواره)، سیدوحید فخر موسوی (رییس شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی)، سامان خلیلیان (مدیر بخش تئاتر خیابانی) خیام وقار کاشانی (مدیر بخش به علاوه فجر)، محسن حسن زاده (مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی)، محسن امیری(مدیر اداره تئاتر)، گروه روابط عمومی، تبلیغات و تشریفات، ستاد خبری و جمعی از دست اندرکاران جشنواره در این بازدید حضور داشتند.

سیدعباس صالحی در جریان این بازدید با قدردانی از زحمات دست اندرکاران جشنواره بین المللی تئاتر فجر، بیان کرد: جشنواره تئاتر فجر رویداد بسیار مهمی است که هر ساله و همیشه بوده و هست من وظیفه خود دانستم خدمت دوستان و ستاد برگزاری برسم و از همه تشکر کنم.
وی ادامه داد: جشنواره‌های فجر، از جهت تعامل مناسب با مخاطبان به نحوی به عادتی همیشگی برای آن ها تبدیل شدند و از این بابت بسیار اهمیت دارند. شرایط عمومی کشور هم عاملی شد تا بسیاری رویدادهای هنری از این قبیل را در نظر بگیرند تا ببیند ما نسبت به شرایط روز خود چه می‌کنیم و این مسئله اهمیت کار را مضاعف کرد. خبرهایی که ما از قبل از جشنواره تئاتر فجر شنیدیم نشان از کیفیت بالای برگزاری این جشنواره داشت و دوستان با توجه به شرایط سختی که وجود داشت مسیر را به شکلی درست پیش برده اند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: دوستان ما در جشنواره ها فضای هنری جامعه از جمله سینما، تئاتر، موسیقی و ... را که می‌توانست درگیر جریانی شکننده شود، با تدبیر حداکثری و حداقل تنش به شکلی نرم پیش بردند. وی با اشاره به تعامل مطلوب دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با هنرمندان و بخش خصوصی، توضیح داد: فضای تعاملی خوبی با بخش خصوصی پدید آمده است، همچنین مسیر مطلوبی در زمینه ارتقای کیفیت تئاتر استان‌ها طی شده است. با همت دوستان ما شاهد برگزاری یک جشنواره خوب خواهیم بود که می‌توانست در یک نقطه‌ای شکننده باشد.
کرمی: جشنواره‌ با نگاهی حرفه ای آثار با کیفیت را انتخاب کرد
شهرام کرمی در این دیدار ضمن معرفی مدیران بخش‌های مختلف جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، توضیحاتی را درباره اقدامات بخش‌های گوناگون این رویداد هنری ارائه کرد و گفت: جشنواره سی و هشتم تئاتر فجر جمعه چهارم بهمن ماه با افتتاح نمایشگاه عکس و پوستر در نگارخانه تابستان خانه هنرمندان فعالیت خود را آغاز می‌کند. ما برنامه‌ریزی کردیم تا جشنواره به نحو مطلوبی آغاز شده و برگزار شود. شهرام کرمی با اشاره به اینکه از دو اثر هنرمندان سیستان و بلوچستان برای حضور در جشنواره دعوت شده است،
کرمی با اشاره به اینکه از دو اثر هنرمندان سیستان و بلوچستان برای حضور در جشنواره دعوت شده است، بیان کرد: ما سه اثر خیابانی و دو اثر صحنه‌ای را پیش بینی کرده‌ایم که در مناطق سیل‌زده اجرا خواهند شد تا همدردی و همدلی جامعه تئاتر و جشنواره فجر را به هموطنانمان آسیب دیده این مناطق ابلاغ کنیم. همچنین برای واقعه سقوط هواپیمای اوکراینی و یادبود جان باختگان هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

مدیرکل هنرهای نمایشی با تاکید بر اینکه نزدیک ۵۰ درصد گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره از استان‌های مختلف کشور هستند، افزود: ۲۳ استان در جشنواره مشارکت دارند، جشنواره‌ فجر با نگاهی حرفه‌ای آثاری با کیفیت را انتخاب کرده است.
برهانی مرند: تلاش داریم جشنواره را با مشارکت هنرمندان باکیفیت‌تر برگزار کنیم
نادر برهانی مرند، دبیر سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ضمن خوشامدگویی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: ما به داشته‌های خود در زمینه آثار منتخب هیات‌های انتخاب بسنده کردیم و از آثار انتخاب شده که توسط هیات انتخاب معرفی شدند استفاده کردیم.
وی ادامه داد: امسال سعی کردیم جشنواره با ابعاد کوچک‌تر اما باکیفیت‌تر برگزار شود. اعتقاد دارم اگر به داشته‌های خود بسنده کنیم به هنرمندان احترام خواهیم گذاشت.
دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با اشاره به راه‌اندازی سایت جامع جشنواره تئاتر فجر در سی و هشتمین دوره جشنواره تئاتر فجر، بیان کرد: جشنواره تئاتر فجر تاکنون سایت فعال نداشته تا مخاطبان ایرانی و خارجی بتوانند پیشینه این رویداد هنری را مطالعه کنند. بیشتر زمان‌ها سایت جشنواره فعالیت مقطعی داشته اما امسال خوشبختانه با کمک آقای شهرام کرمی و مدد دوستان این سایت برای فعالیت مستمر و اطلاع‌رسانی جشنواره افتتاح خواهد شد. این سایت دو زبانه بسیار جامع و کاربردی است و همه آنچه به عنوان اطلاعات این رویداد لازم است برای علاقه‌مندان و هنرمندان قابل دسترس خواهد بود.
سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر ۱۰ تا ۲۱ بهمن ماه برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.