سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۹

جهانگیر الماسی؛

مدیران بی‌ربط به فرهنگ دمار از روزگار فرهنگ درآورده‌اند

جهانگیر الماسی در میزگرد آسیب شناسی سینمای دفاع مقدس

سینماپرس: اینکه جامعه هنری ایران با هزاران سال سابقه هنوز یک بیمه درمانی جامع ندارد، فقط و فقط ناشی از بی‌کفایتی مدیرانی است که هیچ ربطی به هنر و فرهنگ ندارند.

به گزارش سینماپرس، جهانگیر الماسی بازیگر سینما و تلویزیون با بیان این مطلب گفت: مدیران بی‌ربط به فرهنگ و هنر، دمار از روزگار فرهنگ و هنر درآورده‌اند و همچنان هم در حال تلاش هستند که به جای مدیریت در کنار هنرمندان، علیه آن‌ها مدیریت کنند. الماسی ادامه داد: من چهار دهه سابقه بازیگری دارم ولی حتی نصف این مقدار هم برایم سابقه بیمه رد نشده! چرا؟ جز این است که همچنان از کم‌کاری صنفی در مورد هنرمندان رنج می‌بریم؟

بازیگر «هبوط» و «آذرخش» افزود: حل کردن مشکل بیمه درمانی هنرمندان کار ۲۴ساعت است ولی، چون بنا نیست مشکل حل شود، مدام اعتراضات را می‌شنوند و وعده حل مشکل را می‌دهند ولی در عمل اتفاقی رخ نمی‌دهد و باز روز از نو و روزی از نو و اعتراضی تازه است که شکل می‌گیرد.

الماسی افزود: مدیران ما حتی حواس‌شان نیست که هنر و هنرمند هم بخشی از ثروت ملی است. اگر این آگاهی ایجاد شود قطعاً مشکلات اولیه نظیر بیمه درمانی نیز حل می‌شود.

این بازیگر خاطرنشان کرد: مدیران غیرهنری که به فکر سود شخصی هستند هیچ گاه به فکر حل مسائل هنرمندان نیستند، چون آن‌ها باید کاری را کنند که به نفع خودشان است و اینکه بخواهند یک بیمارستان جامع تخصصی برای هنرمندان راه بیندازند، کمترین سود شخصی برایشان ندارد و فقط زحمت و مرارت است که برایشان به بار می‌آورد. سود مدیران در برگزاری جشن و جشنواره و تلف کردن بودجه‌های میلیاردی در این جشن‌هاست.

الماسی با تعرض به محصولات روز سینماها گفت: همه چیز به موازات هم پیش می‌رود. وقتی مدیران بی‌ربط سرکار می‌آیند نه فقط مشکلات ابتدایی هنرمندان حل نمی‌شود بلکه تولیدات سینمایی هم به سمت فیلم‌های سخیف پایین‌تنه‌ای می‌رود که فقط وقت مردم را پر می‌کند و هیچ اندوخته‌ای برایشان ندارد.

این بازیگر پیشکسوت که با فیلم جاده‌ای «خروج» به جشنواره سی و هشتم می‌آید، تأکید کرد: در ۲۲سالگی تصادفی داشتم که مرا به کما برد ولی برگشتم و این رفت و برگشت، نزدیکی مرگ را برایم محسوس‌تر کرد برای همین است که برای بازیگری دست و پا نزدم و سال‌ها بیکار بودم تا اخیراً که در «خروج» حاتمی‌کیا بازی کردم. «خروج» کار صاحب‌فکری است و کارگردانی آن را ساخته که صاحب شعور است و امید که در گذر از تدوین هم به فیلمی کامل بدل شود.

*روزنامه جوان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.