شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷

پیام دبیر جشنواره جهانی فجر در شهادت حاج قاسم

چرا آقای دبیر مفهوم پاسداری از انقلاب اسلامی را نادیده گرفت؟!

محمدمهدی عسگرپور در نشست خبری فیلم سینمایی«ماجان»

سینماپرس: محمدمهدی عسگرپور دبیر سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در یادداشتی به تکریم ابعاد مختلف شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و از انتقام سخت نوشت.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی عسگرپور، فیلمساز و دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر، یادداشتی را درباره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی منتشر کرد.

در متن این یادداشت با عنوان «پدیده عجیب یک نظامی محبوب» در شماره امروز روزنامه ایران منتشر شده، آمده است:

«در مواجهه با قاسم سلیمانی با پدیده‌ای عجیب و غیرمتعارف روبه‌رو هستیم. محبوبیت غیرقابل تصور او برگرفته از مؤلفه‌های ویژه‌ای است که از او شخصیتی منحصر به فرد ساخته است. کسی که تبحر زیادی در فرماندهی جنگ دارد، با موضوعات روز کاملاً آشناست، موقعیت استراتژیک منطقه را به خوبی می‌شناسد، اطلاعات سیاسی و نظامی بسیار خوبی دارد و در عین حال به شدت در دل مردم عادی جا باز کرده است. نه فقط در دل مردم کشورمان بلکه در دل بخش قابل توجهی از مردم کشورهای عمدتاً مظلوم منطقه جا دارد.

این ترکیب عجیب ویژگی‌های شخصیتی، خیلی سخت به دست می‌آید. یعنی در طول تاریخ کمتر کسی را پیدا می‌کنید که تمام این ویژگی‌ها را با هم داشته باشد. اشاره‌ نمی‌کنم به برداشت‌های بیرونی که در مواجهه با این شخصیت حس می‌شود. مثلاً این که به شدت خداترس است و این را از نماز خواندن و عبادت و نوع کلامش می‌شود فهمید. این‌ها دریافت‌های حسی است که شاید قابل استناد نباشد. بخش‌های قابل استناد، همان جمع شدن خصلت‌های ممتاز در حوزه نظامی و تحولات جنگی با محبوبیت در قلوب مردم است.

خداوند در سوره مریم وعده داده است آن‌هایی را که به خدا ایمان آورند و نیکوکار شوند، در نظر خلق و حق محبوب گرداند. یکی از مصادیق برجسته این آیه و آیات مشابه سردار قاسم سلیمانی است و این را می‌شود از عکس‌العمل مردم دریافت کرد.

بر این اساس باور دارم انتقامی که خیلی‌ها از آن یاد می‌کنند و برخی آن را فقط در حوزه نظامی تلقی می‌کنند، انتقام بسیار سختی خواهد بود. انتقامی متفاوت از آنچه در زمانه ما و یا حتی تاریخ رایج است. چون عاملان این جنایت فقط یک فرد را به شهادت نرسانده‌اند، بلکه با دل بخش قابل توجهی از مردم عمدتاً مظلوم مبارزه کرده‌اند و گویا آن‌ها را به شهادت رسانده‌اند.

به همین دلیل معتقدم انتقام ترور سردار سلیمانی متفاوت‌تر از هرگونه واکنش نظامی خواهد بود. او یک فرمانده نظامی عادی نبود که ممکن است در هر جای دنیا کشته شود و کشور مربوطه پاسخ نظامی خاص خودش را بدهد. در این مورد خاص باید منتظر انتقام خاص هم بود. معتقدم دولت امریکا و کسانی که مرتکب این جنایت شده‌اند نباید فقط منتظر موشک‌ها و گلوله‌ها باشند بلکه منتظر آه مظلومانی باشند که دلشان به این شهید گره خورده است و عواقب آن سخت‌تر از گلوله‌ها و پاسخ نظامی است.

بدون تعارف باید اقرار کنیم که شهادت حاج قاسم سلیمانی ضایعه بزرگی برای ماست. در تاریخ بعد از جنگ اشخاص چندانی نداشته‌ایم که خاطره شهدای جنگ را برایمان تداعی کند. چرا که عافیت طلبی و مصلحت‌های سیاسی و اجتماعی که در طول سال‌های بعد از جنگ بخصوص در ۲ دهه اخیر به وجود آمد، باعث شد تعداد کسانی که ما را یاد حس و حال شهید همت و شهید باکری و شهید متوسلیان و عزیزانی از این دست می‌اندازد کمتر و کمتر شود اما سردار سلیمانی یاد و خاطره خیلی‌هایی را که جایشان امروز خالی است برایمان زنده می‌کرد. در سرای باقی سیدالشهدا میزبانشان باشد.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.