شنبه ۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳

به کارگردانی شهریار بحرانی؛

دکوپاژ اولیه «آفتاب نیمه شب» با هوش مصنوعی

شهریار بحرانی در اختتامیه هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار

سینماپرس: شهریار بحرانی این روزها فیلمبرداری «آفتاب نیمه شب» اثر سینمایی جدیدش را با موضوع دفاع مقدس پیش می برد.

به گزارش سینماپرس، شهریار بحرانی برای اولین بار در سینمای ایران دکوپاژ اولیه سکانس‌های پرهزینه فیلم اخیرش را با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در استودیو مجازی انجام می‌دهد.

آخرین خبر از پروژه سینمایی جدید کارگردان ملک سلیمان نبی

این اقدام برای شبیه سازی، مطالعه از درون، بررسی رنگ و نور، زوایای دوربین و زمان بندی دقیق قبل از فیلمبرداری، توسط دکتر میثم احمدی متخصص هوش مصنوعی به عنوان مدیر پروژه فوق انجام می‌گیرد.

در این فرآیند به کمک هوش مصنوعی صحنه مورد نظر، بازسازی شده و با استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی (Virtual Reality یا VR) قابل رؤیت می‌شود. در این مرحله از ساخت فیلم تورج منصوری مدیر فیلمبرداری، عبدالحمید قدیریان مدیر هنری و امیر کاملان زرگر زرین مدیر جلوه‌های ویژه بصری «آفتاب نیمه شب»، بحرانی را همراهی می‌کنند.

شایان ذکر است که تاکنون در فیلم‌های دفاع مقدس و یا مشابه از جلوه‌های ویژه کامپیوتری و میدانی بهره گرفته شده است. اما بحرانی در «آفتاب نیمه شب» با توجه به موضوع بکر و خاصی که به تصویر می‌کشد، به منظور کاهش هزینه صحنه‌های پیچیده آن و استانداردسازی فیلم از واقعیت مجازی بهره می‌گیرد. این موضوع برای نخستین بار در صنعت فیلمسازی کشور در حال اجراست. در حالی که قوی‌ترین و پرهزینه‌ترین فیلم‌های اخیر هالیوود و سینمای جهان با استفاده از این تکنولوژی ساخته شده اند.

خلاصه داستان آفتاب نیمه شب: «این فیلم سرگذشت مردان بلندبالایی است که پس از پاییز ۶۳ با تلاش و مشقت، در روزگار تنهایی و مظلومیت، مجاهدانه جنگیدند».

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.