یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰

به پیشنهاد دولت؛

سهم صداوسیما در لایحه بودجه سال۹۹، ۱۰۰ میلیارد تومان کاهش یافت

صدا و سیما

سینماپرس: بودجه سازمان صداوسیما در لایحه پیشنهادی دولت برای سال ۹۹ هزار و ۷۴۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از بودجه مصوب این سازمان در سال ۹۸ کمتر است.

به گزارش سینماپرس، طبق لایحه بودجه سال ۹۹ که امروز ۱۷ آذر ماه توسط حسن روحانی رییس جمهوری به مجلس ارایه شد، بودجه پیشنهادی دولت برای سازمان صداوسیما نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

مطابق داده‌های درج شده در جدول تطبیقی «بودجه دستگاه‌های سیاستگذار» در لایحه تقدیمی از سوی دولت، ‌ بودجه مصوب صداوسیما در سال ۹۸، هزار و ۸۴۲ میلیارد تومان بوده است اما بودجه این سازمان برای سال ۹۹ هزار و ۷۴۵ میلیارد تومان برآورد شده است که بر این اساس بودجه پیشنهادی سال آینده نسبت به بودجه مصوب سال جاری، حدود صد میلیارد تومان کاهش یافته است.

البته میزان بودجه سازمان صداوسیما برای سال ۱۴۰۰ با افزایش همراه بوده و در حدود هزار و ۹۱۹ میلیارد تومان برآورد شده است.

در جزئیات بودجه پیشنهادی سازمان صداوسیما برای سال ۹۹ بیشترین سهم به «تامین، تولید و پخش برنامه‌های سراسری سیما» اختصاص یافته که با رقمی حدود ۷۰۱ میلیارد تومان، بیشترین میزان بودجه هزینه‌ای صداوسیما را به خود اختصاص داده‌اند. بودجه مصوب این بخش در سال ۹۸ حدود ۷۳۹ میلیارد تومان بوده است.

«تولید و پخش برنامه‌های صداوسیمای استانی» با بودجه ۵۳۸ میلیارد تومانی در ردیف دوم فهرست بودجه پیشنهاد سازمان صداوسیما در سال ۹۹ قرار گرفته است. بودجه مصوب این بخش در سال ۹۸ حدود ۵۷۰ میلیارد تومان بوده است.

بعد از این دو بخش، «گسترش فعالیت‌های رسانه‌ای برون مرزی» در جایگاه سوم قرار دارد که بیشترین بودجه صداوسیما را به خود اختصاص می‌دهد؛ بودجه این بخش در لایحه پیشنهادی ۹۹، حدود ۲۷۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است در حالی که بودجه مصوب ۹۸ برای این بخش ۲۸۴ میلیارد تومان بوده است.

کاهش مشهود سهم سازمان صداوسیما در لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه سال ۹۹ در صورت مصوب شدن این لایحه در مجلس، مشکلات مالی رسانه ملی در سال آینده را بیش از پیش خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.