جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰

در چهاردهمین دوره؛

پیام وزیر ارشاد به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد

تئاتر مردمی بچه های مسجد

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه های مسجد، نوشت: مسجد تراز تمدن اسلامی، مجالی برای پرورش توأمان ایمان و خلاقیت، پیوند هنر و معرفت و توجه به مشکلات جامعه در عین تعهد و ارزش‌مداری است.

به گزارش سینماپرس، در متن پیام سیدعباس صالحی به این جشنواره آمده است:

«بسم­‌الله الرحمن الرحیم

مسجد در طول تاریخ اسلام و فرهنگ و تمدن اسلامی، همواره محل اجتماع، هم­ افزایی و همدلی انسان­های خداجو بوده است. مردمی بودن، توجه به سجایای اخلاقی و ساخت انسان‌های ارزش‌­مدار ویژگی­‌های منحصر به فرد مسجد از دیرباز تا کنون بوده است.

در روزگار ما توجه به اثرگذاری مسجد و نقش سازنده آن با بهره‌گیری از ابزار مناسب انتقال مفاهیم و ارزش­‌های ناب دینی، ضرورتی گریزناپذیر است و در این میان زبان هنر به عنوان نقطه تلاقی علاقه‌مندی­‌های نسل جوان و نوجوان و محمل گفت‌وگوی میان نسلی از جایگاه ویژه‌­ای برخوردار است.

مسجد تراز تمدن اسلامی، مجالی برای پرورش توأمان ایمان و خلاقیت، پیوند هنر و معرفت و توجه به مشکلات جامعه در عین تعهد و ارزش­‌مداری است.

جای خوشوقتی است که از رهگذر همکاری مشترک حوزه هنری و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، شاهد برگزاری چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه­‌های مسجد به میزبانی استان فرهنگ‌مدار قزوین هستیم.

امیدوارم در بستر برگزاری این رویداد فرهنگی شاهد کشف و شناسایی استعدادهای خلاق از میان جوانان و نوجوانان برومند این مرز و بوم با نگاه آینده‌­نگر و تربیت نسلی جدید برای آینده هنر مردمی تئاتر باشیم تا با بیان دلسوزانه و متعهدانه دغدغه­‌های مردم، به رسالت خود به گونه­‌ای شایسته عمل کنند.

با قدردانی از تمامی تلاشگران و منادیان هنر دینی، به­ ویژه خادمان فرهیخته کانونی و فعالان مسجدی که آگاهانه مسجد را ملجاء و مأمن حضور و حرکت فرهنگی و هنری مردم می‌­سازند، از خداوند متعال برای برگزارکنندگان این رویداد هنری آرزوی بهروزی و شادکامی دارم. امیدوارم در پرتو توجهات حضرت ولی­عصر(عج) به حرکت و پیشروی خود ادامه دهند و چراغ هنر نمایش کشور در مساجد را پرفروغ نگه دارند.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.