دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲

بررسی معافیت مالیاتی حوزه فرهنگ و هنر/۱۲

رویگری: اکثریت هنرمندان در شرایط بسیار بدی زندگی می کنند و تصمیمات لحظه ای و سلیقه ای باعث اختلال و بحران بیشتر در زندگی شان می شود

رضا رویگری

سینماپرس: رضا رویگری بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص بازی دولت در زمینه معافیت مالیاتی هنرمندان، از تایید تا انکار گفت: امروزه اکثریت هنرمندان در شرایط بسیار بدی زندگی می کنند و بهتر است آقایان تصمیم گیر و سیاست گذار اول به همه هنرمندان کار بدهند و از کمترین حقوق قانونی وزارت کار آن ها را بهره مند کنند بعد به فکر درآمدزایی از طریق هنرمندان برای خود باشند!

بازیگر فیلم های سینمایی «شور شیرین» و «بوتیک» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ای کاش به جای طرح این مسائل مسئولان کمی به فکر بیکاری و خانه نشینی گسترده هنرمندان و رکود شدید تولید آثار هنری به خصوص در سینما بودند. آدمی که کار نمی کند و اگر هرزگاهی کاری به او پیشنهاد می شود دستمزد اندکی دریافت می کند و پول برای امرار معاش خود و خانواده اش ندارد چه مالیاتی باید بدهد؟

وی در همین راستا ادامه داد: آقایان تصمیم گیر و سیاست گذار اول به همه هنرمندان کار بدهند و از کمترین حقوق قانونی وزارت کار آن ها را بهره مند کنند بعد به فکر درآمدزایی از طریق هنرمندان برای خود باشند! اینطور که نمی شود یکباره برخی افراد برای خود تصمیم بگیرند که قانونی که سال های سال پابرجا بوده را حذف کنند و از هنرمندان که هیچ گاه مالیات پرداخت نمی کردند طلب مالیات داشته باشند.

رویگری خاطرنشان کرد: من که شخصاً هیچ پولی ندارم و اگر داشتم هم زیر بار این حرف زور نمی رفتم؛ این اتفاق بسیار دردآور و ناراحت کننده است که مسئولان و سیاست گذاران به جای آنکه به فکر مشکلات عدیده زندگی هنرمندان باشند با تصمیمات نابخردانه شان مشکلی بر مشکلات آن ها افزوده می کنند. سوأل بنده این است که ما وقتی که در تأمین مایحتاج اولیه زندگی مان دچار مشکلیم چه پولی باید به دولت پرداخت کنیم؟

این سینماگر در خاتمه اظهاراتش افزود: امیدوارم مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی حمایت ویژه ای از سینماگران و اهالی فرهنگ و هنر داشته باشند و اجازه ندهند از این به بعد با طرح چنین مباحثی اجحاف بیشتری بر هنرمندان صورت گیرد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.