سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱

مدیر رادیو قرآن خبر داد؛

ترویج «حجاب» با ساخت نمایش‌های رادیویی

رادیو قرآن

سینماپرس: مجتبی ایزدی مدیر رادیو قرآن از ساخت نمایش‌های رادیویی کوتاه برای توجه جامعه به ترویج فرهنگ «عفاف و حجاب» خبر داد.

به گزارش سینماپرس، مجتبی ایزدی از دوازدهم خردادماه امسال با حکم حمید شاه‌آبادی معاون صدا به عنوان مدیر جدید رادیو قرآن منصوب شد. او چندی پیش در اولین نشست خبری خود بر اقدام‌های ویژه رادیو قرآن که یکی از مهمترین آن‌ها راه‌اندازی رادیو ترتیل بود تأکید کرد.

رادیو ترتیلی که روزانه ۲۱ جزء از موج ۹۵.۵ پخش می‌شود و به قولِ ایزدی، این راه‌اندازی در راستای تربیت ۱۰ میلیون حافظ است.

ایزدی به ساخت میان‌برنامه‌ها و توجه به قصه‌های قرآنی با روایت نمایشی، تأکید دارد و حتی به تسنیم به این نکته در جنبه‌های مختلف از جمله ترویج فرهنگ «عفاف و حجاب» هم اشاره کرد.

او در پاسخ به این سؤال که رادیو قرآن برای مقابله با بدحجابی در جامعه و معرفی بهتر جنبه‌های فرهنگ‌ساز «عفاف و حجاب» چه برنامه‌ای دارد، افزود: دو دسته کارهای ترکیبی داریم که به واسطه زیرساخت‌های قرآن‌ زندگی به سبک زندگی قرآنی اختصاص دارد؛ ما جامعه را به این سمت و سو می‌بریم که به حجاب توجه بیشتری شود و از ظرفیت‌های ذاتی این فریضه بهره ببرند؛ اصطلاحاً قرآن در زندگی مردم است.

وی اضافه کرد: در گذشته هم نمایش‌های رادیویی تولید کردیم که به مسئله حجاب اشاره می‌کرد و نمایشنامه‌های کوتاهی هم در دستور کار داریم که در راستای ترویج و فرهنگسازی هرچه بیشتر «عفاف و حجاب» تولید شوند. البته که این نمایش‌های رادیویی کوتاهند، چون مردم حوصله شنیدن ۳۰ دقیقه و ۶۰ دقیقه نمایش را ندارند؛ بیشتر میان‌برنامه‌های تک‌قسمتی مدنظر ما است.

ایزدی یکی دیگر از اقدامات رادیو قرآن را در این چند ماهه، طرح کرسی تلاوت ملی دانست که فرصت خوب و مناسبی برای دیده شدن استعدادهای قرآنی شهرستانها است. البته مدیر رادیو قرآن در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار خبرگزاری تسنیم درباره کار مشترک رادیو قرآن با تلویزیون توضیح داد: طرح ملی قرآنی نوشته‌ام اما هنوز امکانش برای به منصه ظهور رسیدن فراهم نیست.

رادیو قرآن این روزها برنامه زنده‌والعصر را روی آنتن می‌برد که شنونده رادیو می‌تواند عصرها شنونده، این برنامه زنده ۴۵ دقیقه‌ای باشد. دیگر برنامه‌ای که این روزها روی آنتن می‌رود برنامه «محله تلاوت» است.

در حال حاضر بیش از ۱۰ میان برنامه جدید طراحی شده و در مسیر تولید قرار گرفته است که از جمله آن می‌توان به قرار تلاوت، تلاوت‌های مجلسی همراه با ترجمه، نمایش‌های کوتاه قرآنی، قرائت‌نامه و رحل‌نور اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.