سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴

در فرانسه؛

فیلم رومن پولانسکی علی رغم اتهامات اخیر بر صدر نشست

فیلم «یک افسر و یک پلیس»

سینماپرس: با اتهاماتی که اخیرا به رومن پولانسکی زده شد، فیلم جدید این کارگردان جنجالی در صدرنشین گیشه فرانسه شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، آخرین فیلم رومن پولانسکی به نام «یک افسر و یک جاسوس» بعد پنج روز اکران در صدر گیشه هفتگی فرانسه قرار گرفت. این در حالی است که مدتی قبل به خاطر اتهامات اخیری که به این کارگردان زده شد، اکران فیلمش با اعتراض روبرو شده بود که در برخی موارد به لغو آن نیز منجر شده بود.

این فیلم به طور تخمینی از فروی ۱.۵ میلیون یورویی (معادل ۱.۶ میلیون دلار) عبور کرده است و جلوتر از فیلم سینمایی «فورد در برابر فراری» به کارگرداتی جیمز منگولد با بازی کریستین بیل و مت دیمون قرار گرفت. این مقدار، فیلم را در بین بهترین فروش‌های افتتاحیه فیلم پولانسکی را در رتبه هفتم قرار داده است.

نخستین نمایش این فیلم سه شنبه هفته گذشته آغاز شده بود که بدون مشکل اکران شد، اما اکران دیگر این فیلم در پاریس به دلیل اعتراضات فعالان حقوق زنان فرانسه لغو شده بود. به گفته گزارش‌های محلی فرانسه نیز چندین نمایش دیگر این فیلم این به دلیلی مشابه با مشکل روبرو شد.

گفته می‌شود این فیلم در فرانسه در بازه ۸.۷ تا ۱۱ میلیون دلار فروش می‌کند و فروش کلی این فیلم نیز از اثر قبلی رومن پولانسکی به نام «نویسنده روح» بیشتر خواهد بود. این فیلم سینمایی در جشنواره فیلم ونیز جایزه شیر نقره‌ای را دریافت کرد و با وجود اینکه در آمریکا و انگلیس اکران نمی‌شود فروش جهانی خوبی را پشت سر می‌گذارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.