شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴

در جشنواره فیلم کوتاه صورت می‌گیرد؛

تجلیل از مهوش شیخ‌الاسلامی برای فعالیت مستمر فیلمسازی

مهوش شیخ الاسلامی

سینماپرس: مهوش شیخ‌الاسلامی به خاطر یک عمر فعالیت مستمر در عرصه فیلمسازی کوتاه و مستند، در جشنواره فیلم کوتاه تهران، مورد تجلیل قرار می‌گیرد.

به گزارش سینماپرس، در مراسم اختتامیه سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، از مهوش شیخ‌الاسلامی، کارگردان و مستندساز، قدردانی خواهد شد.

شیخ‌الاسلامی، متولد ملایر و تحصیل‌کرده هنرستان نقاشی تهران و فارغ‌التحصیل مدرسه فیلم لندن است. او پس از اتمام تحصیلاتش، فیلم‌های کوتاه «توپ»، «کوه کنگان»، «قیر و کارزین و آب» را ساخت و همچنین به عنوان مدیر برنامه‌ریزی و تولید و دستیار کارگردان در آثار مختلف از جمله سریال‌های «دایی‌جان ناپلئون»، «هزار دستان»، «سربداران» و «کوچک جنگلی» و فیلم‌های سینمایی «گزارش»، «سایه‌های بلند باد» و «نار و نی» حضور داشت.

این سینماگر در چند دهه گذشته به ساخت فیلم‌های مستند پرداخته که فیلم‌هایی چون «دست‌ها»، «سپیدجامگان»، «یوفک»، «چارشو»، «پرشنگ»، «پیر حرا»، «به کجا تعلق دارم»، «ماده ۶۱» (برای شبکه آرته)، «خانه دوم»، «کول فرح»، «دوز»، «اتاق تاریک» و «شیر سنگی» از آن جمله‌اند. این آثار در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی بسیاری حضور داشته‌ و جوایزی از  تامپره فنلاند، یاماگاتا ژاپن، شفیلد انگلستان، موزه روورتو ایتالیا و جشنواره فیلم‌های مستند لندن به خود اختصاص داده‌­اند.

از موفقیت­‌های داخلی شیخ‌­الاسلامی می‌توان به دریافت جوایزی از جشنواره سینماحقیقت، جشنواره فیلم فجر، جشنواره بین­‌المللی فیلم کوتاه تهران و جشنواره بین‌المللی کیش اشاره کرد. وی داوری جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی از جمله جشنواره فجر، سینماحقیقت، جشن خانه سینما، تامپره فنلاند، رورتو ایتالیا، زنان ارمنستان را بر عهده داشته است.

سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از ۱۸ تا ۲۴ آبان‌ در پردیس سینماگالری ملت برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.