شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶

حسین قناعت مطرح کرد:

به دلیل بالا رفتن فهم کودکان از جهان هستی دیگر نمی شود فیلم های ساده برای آنها ساخت

حسین قناعت

سینماپرس: حسین قناعت با اشاره به اینکه در سال های اخیر تولید فیلم کودک رونق گرفته است ابراز امیدواری کرد این روند ادامه یابد.

به گزارش سینماپرس، حسین قناعت نویسنده و کارگردان سینمای کودک با اشاره به اینکه از اکران «تپلی و من» راضی است، به صبا گفت: امیدوارم نمایش فیلم در سینماها تا مهر ماه و باز شدن مدارس ادامه پیدا کند تا فصل جدیدی از اکران را تجربه کنیم و بچه های بیشتری به تماشای این فیلم بنشینند.

وی افزود: با وجود اینکه فیلم در فصل مناسبی اکران نشد و سانس های خوبی هم نداشتیم ولی از فروش آن راضی هستم و نزدیک به ۲ میلیارد تومان فروش برای یک فیلم کودک در شرایط امروز سینمای ایران، رقم بدی نیست.

کارگردان فیلم «من و نگین دات کام» ابراز امیدواری کرد فیلم های کودک سهم خود را از اکران داشته باشند و در این باره توضیح داد: من به عنوان یک فیلمساز حوزه کودک امیدوارم تولیدات این عرصه رونق بیشتری بگیرد و فیلم های کودک بتوانند سهم خود را از اکران بگیرند. البته در چند سال اخیر با کمک بنیاد سینمایی فارابی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید و اکران فیلم های کودک اوضاع بهتری پیدا کرده و امیدوارم این رونق روز به روز بیشتر شود.

قناعت با اشاره به اینکه غالب مخاطبان فیلم «تپلی و من» پس از تماشای آن ابراز رضایت کرده اند، گفت: نظراتی که در سینماتیکت گذاشته شده و مواجهه من با مخاطب حاکی از آن است که خانواده ها فیلم را دوست داشته و آن را به همدیگر توصیه کرده اند و این مساله خیلی مهم است زیرا این فیلم را با موضوعی که برای خانواده مهم و لازم است، ساخته ام.

وی اضافه کرد: «تپلی و من» با دیگر کارهایم یک فرق عمده دارد و آن این است که به مساله کودک درون؛ موضوع فراموش شده این روزهای جامعه ما پرداخته و به همین دلیل واکنش خانواده ها به آن برایم مهم است.

کارگردان «ماجراهای اینترنتی» در بخش دیگر صحبت هایش درباره مواجهه کودک امروز با مسایل پیرامونش بیان کرد: به جرات می گویم دیگر مانند گذشته چیزی به اسم سینمای کودک وجود ندارد زیرا بچه های این دوره خیلی بزرگ، باهوش و هوشیار شده اند و به قول دوستی بچه ها به دنیا که می آیند کلاس پنجم هستند!

قناعت با تاکید بر اینکه دیگر نمی شود فیلم های ساده برای کودکان ساخت زیرا فهم آنها از جهان هستی خیلی بالا رفته است، تشریح کرد: قانون رده بندی فیلم ها در اکران اتفاق خوبی است و باید با جدیت دنبال شود و بهتر بود فیلم «تپلی من» هم درجه بندی سنی می شد زیرا برای خردسالان مناسب نیست ولی تا ۸۰ ساله ها می توانند مخاطب آن باشند.

این فیلمساز با تاکید بر اینکه دختر ۱۰ ساله اش به نوعی مشاور او در نوشته ها و فیلم هایش برای کودکان است، گفت: فیلمنامه جدیدم با نام «سلفی با رستم» را که بازنویسی کردم نسخه جدید آن را به دخترم دادم که بخواند و نظرش را بگوید و اتفاقا نکات بسیار مهمی را گفت. برای من این مهم است که چه محصولی به خانواده ها و بچه هایشان می دهم و به همین دلیل اول با دختر خودم مشورت می کنم.

وی در پایان بیان کرد: من در طول سال درباره ادبیات و روانشناسی کودک مطالعه و تحقیق می کنم و حاصل این تحقیقات یک فیلم برای کودکان می شود و فکر می کنم همین روند مطالعاتی باعث می شود که نتیجه آثار با مردم هم ارتباط برقرار کند و برای خانواده ها محصولی قابل اطمینان عرضه شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.