جمعه ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰

با حضور جمعی از پیشکسوتان دوبله؛

پیکر مهدی علیمحمدی به سمت خانه ابدی تشییع شد

تشییع پیکر مهدی علیمحمدی

سینماپرس: پیکر زنده‌یاد مهدی علیمحمدی از چهره‌های باسابقه عرصه دوبله و گوینده پیشکسوت رادیو صبح امروز به آرامگاه ابدی بدرقه شد.

به گزارش سینماپرس، آیین تشییع پیکر زنده یاد مهدی علیمحمدی صبح امروز جمعه ۱۵ شهریور از مقابل مسجد بلال سازمان صداوسیما و با حضور جمعی از چهره‌های عرصه صدا، برگزار شد.

منوچهر اسماعیلی، سیروس ابراهیم‌زاده، علی همت مومیوند، رضا بنفشه خواه، بهزاد فراهانی و مجتبی نقی‌یی مدیر واحد دوبلاژ سیما، از جمله هنرمندان و مدیران حاضر در مراسم بودند.

علی همت مومیوند در این مراسم گفت: من به عنوان شاگرد کوچکش باید بگویم او در دورانی که یکی از سخت‌ترین مقاطع زندگی‌اش بود به کلاس می‌آمد و به تدریس می‌پرداخت.

پیکر مهدی علیمحمدی به آرامگاه ابدی بدرقه شد
علیمحمدی در دوبله جایگاه والای خود را پیدا کرد

بهزاد فراهانی بازیگر رادیو، تئاتر و تلویزیون هنرمند دیگری بود که در این مراسم بیان کرد: علیمحمدی معلم من در دهه ۴۰ بود، زمانی که ما نوجوان بودیم و تازه وارد رادیو شدیم، او پدرانه سعی می‌کرد با حفظ جایگاه یک استاد فرهیخته، آنچه را می‌داند در اختیار ما بگذارد.

وی ادامه داد: صداقت و پرهیز از دروغ، او را علیمحمدی کرد.

فراهانی افزود: علیمحمدی کوشش می‌کرد نوع نگاه به متن، شیوه کالبدشکافی متن، تحلیل واژگان و جملات را به ما آموزش دهد.

پیکر مهدی علیمحمدی به آرامگاه ابدی بدرقه شد

وی تصریح کرد: او در دوبله هم جایگاه والای خود را پیدا کرد. من در ۱۶ سالگی شاگردی او را کردم و الان ۷۵ ساله هستم. .

فراهانی در پایان با اشاره به یکی از نمایش‌های علیمحمدی با نام «امشب به قتل می‌رسد» عنوان کرد: علیمحمدی بعد از کودتای ۲۸ مرداد در نمایش‌هایی به ایفای نقش پرداخت و من بازی او را در این نمایش از یاد نمی‌برم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.