شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷

رومن پولانسکی؛

کارگردان فراری که در شب اکران فیلمش غیبت داشت

«رومن پولانسکی» کارگردان سینما

سینماپرس: رومن پولانسکی کارگردان سینما به خاطر ترس از دستگیر شدن، در مراسم اکران فیلمش در جشنواره ونیز حاضر نشد.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، هیچکس انتظار نداشت که پولانسکی برای اکران فیلمش حاضر نشود. «مأمور و جاسوس» جدیدترین فیلم سینمایی کارگردان برنده اسکار و جنجال برانگیز است که در بخش رقابتی جشنواره ونیز به نمایش گذاشته شد، اما خود رومن پولانکسی در این مراسم حضور نداشت.

این کارگردان ۸۶ ساله بعد از سال ۱۹۷۷ که با پرونده اتهام جنسی درگیر شد، آمریکا را ترک کرد. او هنوز هم فراری و توسط دادگاه‌های آمریکا تحت تعقیب است. پولانسکی برای کاهش جرم خود به گناهش اعتراف کرده بود، اما پیش از آخرین دادگاه از آمریکا گریخت.

جشنواره فیلم ونیز نیز با انتخاب این فیلم پولانسکی جنجال آفرین شد. این فستیوال به خاطر این حرکت از سوی افراد زیادی مورد نقد قرار گرفت؛ چرا که همه معتقد بودند این کار جشن گرفتن برای کسی است که در دهه‌های گذشته رفتارهای نامناسبی از خود نشان داده است.

حتی لوکرسیا مارتل، رئیس هیئت داوران این دوره از جشنواره فیلم ونیز اعلام کرده بود، با وجود شایستگی فیلم پولانسکی نمی‌خواهد که ببیند از این کارگردان تجلیل می‌شود. توزیع کننده ایتالیایی «مامور و جاسوس» نیز در نشست خبری این فیلم اعلام کرد، هرگونه سوال در مورد پولانسکی را پاسخ نخواهد داد و بازیگران نیز تنها به سوالاتی که مربوط به نقش آن‌ها در فیلم است، جواب می‌دهند.

گفتنی است فیلم جدید پولانسکی اقتباسی از یک رمان نوشته رابرت هریس است. هریس در گذشته با پولانسکی در فیلم سینمایی «نویسنده روح» در سال ۲۰۱۰ همکاری کرده بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.