جمعه ۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱

طی بیانیه ای صورت گرفت؛

اعتراض آسیفااصفهان برای صادر نشدن کارت اعضادر جشنواره کودک

آسیفااصفهان

سینماپرس: آسیفااصفهان در بیانیه ای نسبت به صادر نشدن کارت اعضا در جشنواره فیلم های کودک اعتراض کرد.

به گزارش سینماپرس، آسیفااصفهان در واکنش به صادر نشدن کارت اعضای آسیفا در جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه که در اختیار صبا نیز قرار گرفته بدین شرح است: «دبیرخانه سی و دومین جشنواره کودک اصفهان با وجود مکاتبه رسمی آسیفا اصفهان در اول مردادماه و پیگیری های مستمر تا شروع جشنواره در خصوص صدور کارت ورود به سالن برای اعضای جامعه انیمیشن اصفهان، امسال هم متخصصین این عرصه را قلم گرفت و کارتی برای اعضای این انجمن صادر نکرد.

صدور تعداد محدودی کارت ورود به سالن (که هیچ بار مالی بر این جشنواره نداشته و صرفا برای حضور در این فضای هنری بوده)، نه توقعی بیش از اندازه بوده و نه اجرایی شدنش آنچنان دور از دسترس. حال این سوال پیش می آید که چرا چنین نقیصه ای برای دومین سال متوالی برای اعضای این انجمن مردم نهاد و فرهنگی رقم می خورد. آنهم در شرایطی که تعداد کارت درخواستی آسیفا، شاید تنها یکی دو درصد از هزاران کارت صادر شده باشد.

هیئت مدیره آسیفا اصفهان مراتب تاسف خود را در این زمینه ابراز کرده و این کمبود را توهینی به شان این انجمن میداند. مشخصا چنانچه کار از ابتدا به کاردان سپرده میشد و نمایندگان اصنافی فعال و پویا در این رویداد سهم بالاتری داشتند، شاهد چنین توهینی نبودیم. آنچنان که همکاران پایتخت نشین ما در حاشیه جشنواره های فجر، پویانمایی، جشن خانه سینما و… هرگز با چنین مسایل پیش پا افتاده ای روبرو نبوده اند و نهایتا دغدغه های بزرگترشان به تولیداتی قابل اعتنا می انجامد.

جشنواره ای که نیمی از محتوای آن را انیمیشن شکل می دهد و تمرکز اجرای آن در شهر دوستدار کودکِ اصفهان است، نباید چنین خطایی را یک بی توجهی ساده و ناهماهنگی متداول بنامد و شایسته است منزلت سرمایه های اجتماعی را بیشتر و بهتر ارج نهد.»

همچنین علی مفضلی مدیرعامل آسیفا اصفهان، از ادامه حضور در جشنواره انصراف داد و کارت خود را به دبیرخانه این جشنواره بازگرداند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.