سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷

کارگردان اثر خبر داد؛

«بانوی سردار» محرم روی آنتن می‌رود

فیلم بانوی سردار

سینماپرس: سریال «بانوی سردار» پرویز شیخ‌طادی احتمالاً در ایام محرم روی آنتن می‌رود و هنوز معلوم نیست کدام شبکه پخش خواهد شد و سریال ۳۰۰ قسمتی «مادر سوجان» هم با مشارکت استانی، هرچه زودتر مقابل دوربین قرار می‌گیرد.

به گزارش سینماپرس، تلویزیون چندی است از تولیدات استان‌ها بهره می‌برد و البته «روزهای بیقراری» در گام دوم چنگی به دل نزد و باید منتظرِ پروژه «بانوی سردار» پرویز شیخ‌طادی، «گنج راه شیری» و «جلال» حسن نجفی ماند که به زودی روی آنتن شبکه‌های سیما می‌روند. یکی از وجوه تمایز تولیدات استانی استفاده از هنرمندان بومی، نمایش آداب و رسوم و اصالت‌های تمدنی ایران اسلامی است. اتفاقی که کمتر با نشان دادن فضاهای آپارتمانی برخی از سریال‌های مرسوم تلویزیون به چشمِ مخاطب می‌آید.   رویکرد استان‌های صداوسیما معرفی قهرمانان ملی، مشاهیر و مفاخر تاریخی و دینی است. از مهمترین آن‌ها می‌توان به ماجرای حاج‌نورالله در روایت داستانی «روایت‌های ناتمام» بهروز شعیبی، «سنجرخان» محمدحسین لطیفی و حتی «بانوی سردار» پرویز شیخ طادی و «مادر سوجان» فریدون حسن‌پور معروف به اوشین ایرانی، اشاره کرد.

محمدرضا شریفی مدیرکل طرح و هماهنگی تولید مرکز سیمای استان‌ها در توضیحات بیشتر به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: سریال «بانوی سردار» پرویز شیخ‌طادی آماده پخش است و هنوز معلوم نیست از کدام شبکه روی آنتن برود. احتمال زیاد این سریال تلویزیونی در ایام محرم پخش خواهد شد. مجموعه ۱۳ قسمتی که به زندگی بی‌بی‌مریم سردار بختیاری و علیمردان‌خان بختیاری می‌پردازد. بانویی که نخستین بانوی سردار ایرانی بود که به مبارزه با استکبار انگلیس و حکومت رضاشاه برخواست. تربیت فرزندان دلیر وطن‌پرست شیرعلیمردان‌خان، ایجاد وحدت بین اقوام ترک‌تباران و لر تباران، تأثیرگذاری بی‌بی‌مریم بر قوم بختیاری و استقلال و اتکا به خود از مضامینی است که در این سریال به آن پرداخته شده است.

وی تأکید کرد: «روایت ناتمام» یک مجموعه ۴۰ قسمتی خواهد بود که به زندگی آیت‌الله نورالله نجف‌آبادی اصفهانی می‌پردازد. عالم جلیل‌القدری که ۱۵۰ سال پیش بر اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی تأکید می‌کرد. این پروژه ملی به زودی با تأمین بودجه مالی جلوی دوربین خواهد رفت. مرکز گیلان سریال ۲۶ قسمتی «گنج راه شیری» که قصه‌ای نوجوانانه درباره نجوم و راه شیری دارد و «جلال» هم در آذربایجان شرقی ساخته شده و آماده نمایش هستند؛ این دو سریال هم قابلیت پخش از شبکه‌های سراسری را برای نیمه دوم سال دارند. همچنین سریال «آینا» هم در آذربایجان غربی ساخته شده که تصویری از دوران دفاع‌مقدس را به نمایش می‌گذارد و در نیمه دوم سال آماده نمایش از رسانه‌ملی است.

شریفی درباره ساخت «مادر سوجان» یا همان اوشین ایرانی، گفت: نگارش ۶۳ قسمت سریال «مادر سوجان» فریدون حسن‌پور به پایان رسیده است. این سریال ۳۰۰ قسمتی تمام ویژگی‌های یک زن ایرانی شمالی را به تصویر می‌کشد. نکته شاخص و ویژه‌ای که در این سریال وجود دارد این است که علاوه بر طولانی بودن «مادر سوجان»، داستان هیچ کدام از اپیزودهای این سریال تکراری نیست و در واقع هر بار، موضوعات جدیدی مخاطب را درگیر می‌کند. منتظریم استان مشارکت خودش را انجام دهد و کار هرچه زودتر جلوی دوربین برود.
مدیرکل طرح و هماهنگی تولید مرکز سیمای استان‌ها از آماده شدن آخرین ساخته مرحوم پیام صابری خبر داد و افزود: سریال «کوله پشتی» آخرین ساخته مرحوم پیام صابری آماده شده و از اسفندماه می‌تواند روانه آنتن شود. «مس» عبدالرضا صادق جهانی که روایتی پیرامون سبک زندگی با گرایش اعتیاد و آلودگی‌های رفتاری دارد نیز آماده نمایش است و «وقت صبح» مرکز سمنان هم ایام فاطمیه در سیمای رسانه‌ملی روی آنتن خواهد رفت.

وی در خصوص استفاده از هنرمندان بومی به جای سلبریتی‌ها در سریال‌های تلویزیونی استانی، خاطرنشان کرد: اولویت سیمای استان‌ها استفاده از هنرمندان بومی و در صورت چهره بودن، ترجیحاً هنرمندان ملی آن استان جلوی دوریبن این تولیدات بروند. مصداق بارز آن استفاده از پژمان بازغی در سریالی که در گیلان تولید می‌شود

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.