چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴

محمد معتمدی در نشست خبری مطرح کرد؛

فردی که از همه مدیران ارشاد قدرتش بیشتر است

محمد معتمدی در نشست خبری رونمایی آلبوم «حالا که می روی»

سینماپرس: محمد معتمدی، با انتقاد از تاثیر یک فرد مشخص بر جریان موسیقی ایران به‌ویژه حوزه بلیت فروشی کنسرت‌ها گفت: اگر همه مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه دولتی‌ها در یک‌جا جمع شوند به اندازه این شخص خاص در حوزه موسیقی کشورمان تاثیر ندارد.

به گزارش سینماپرس، محمد معتمدی خواننده موسیقی ایرانی روز سه شنبه ۲۱ خرداد ماه با برگزاری یک نشست رسانه‌ای در سالن جلسات اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران، ضمن اعلام جزئیات تازه‌ترین کنسرت خیریه خود پیرامون برخی حاشیه‌های حوزه موسیقی کشور نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداخت.

در ابتدای این نشست فاطمه فرید از فعالان انجمن مردم نهاد «دیده بان آزادی و توسعه» ضمن ارائه توضیحاتی از فعالیت‌های این انجمن گفت: پس از حادثه ناگوار سیل استان لرستان مجموعه ما به عنوان یک انجمن مردم نهاد فعالیت‌هایی را در جهت حمایت از سیل‌زدگان انجام داد. این در حالی است که پس از این کارها تصمیم گرفتیم کنسرت‌های خیریه‌ای را به نفع سیل زدگان برگزار کنیم که دیدار با جناب معتمدی یکی از این برنامه هاست. بر این اساس قرار است عوائد فروش بلیت کنسرت پیش رو در اختیار شهروندان لرستانی به ویژه معلولان تعلق گیرد.

محمد معتمدی هم در این نشست با اشاره به برخی جزئیات کنسرت پیش رو توضیح داد: مدت‌ها بود دغدغه این را داشتم که بسیاری از مخاطبان به دلیل شرایط اقتصادی کشورمان توانایی حضور در کنسرت را ندارند و این کالای فرهنگی را به عنوان یک متاع دور از دست تصور می‌کنند. لذا عید امسال طرح «هنر برای همه» را آغاز کردیم و خوشبختانه با حمایت‌های خوبی که از این ناحیه داشتیم بازخورد خوبی داشتیم. در پی برگزاری این کنسرت هدف داشتم که این اجرا را در تابستان هم ادامه دهم اما متأسفانه در این زمینه تنها بودم تا اینکه از سوی انجمن مردم نهاد دیده‌بان آزادی و توسعه به من پیشنهاد برگزاری کنسرت به نفع سیل‌زدگان استان لرستان را ارائه دادند.

وی افزود: نیت خیرخواهانه این انجمن مردم نهاد با آنچه ما در طرح هنر برای همه مدنظرمان بود دربرگیرنده اهداف مشترکی بود که من را ترغیب کرد تا در این فضا برنامه مشترکی را برگزار کنیم. در این حوزه برخی از مدیران استانی و سایر مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هماهنگی‌ها وتسهیل امور مجوزها همکاری خوبی با ما داشتند. ما در این کنسرت تصمیم گرفتیم تا علاوه بر فراهم آوردن امکانات از یک ارکستر بزرگ هم استفاده کنیم که امیدوارم با توجه به شرایط موجود به اهداف مورد نظرمان در حمایت از سیل‌زدگان استان لرستان گام‌هایی را برداریم.

این خواننده موسیقی ایرانی بیان کرد: اجرای برنامه‌های این چنینی در جهت تقویت روحیه ملی و دوستی اقوام ایران می‌تواند اتفاقات بسیار ارزشمندی را در زیر نام ایران به وجود آورد. پس هرچه این اشتراکات تقویت می‌شود در تقویت روحیه ملی نیز می‌تواند مؤثر باشد. خوشبختانه تا امروز هم که یک روز از بازشدن بلیت فروشی گذشته ما شاهد استقبال خوبی از سوی علاقه‌مندان هستیم.

معتمدی در ادامه این نشست رسانه‌ای ضمن انتقاد از ماجرای قانون اخیر تصویب شده مجلس در حوزه فروش بلیت کنسرت‌ها تصریح کرد: من یکی از منتقدان این قانون هستم و در این زمینه هم اعتراضات خودم را به گوش مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسانده‌ام. اما لازم است در اینجا به جهت همکاری‌هایی که در این زمینه صورت گرفته قدردانی‌های خودم را داشته باشم گرچه بازهم تکرار می‌کنم که به انتقاداتی که در حوزه برگزاری کنسرت‌ها دارم کاملاً واقفم. البته برخی از دوستانی که در این حوزه به اجرای قوانین اقدام می‌کنند به واقعیت‌های موجود واقف نیستند بنابراین در حوزه موسیقی سیاست گذاری‌هایی اتفاق می‌افتد که کار را دچار مشکل می‌کند. شرایط به وجود امده قطعاً به ضرر موسیقی به ویژه موسیقی ایرانی است و من معتقدم باید اصلاح شود که امیدوارم در آینده نزدیک شاهد این اتفاق باشیم.

این خواننده موسیقی ایرانی در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه برگزاری کنسرت در حوزه اجرای قطعات گفت: چند وقت پیش کنسرتی را در همدان با رهبری هنرمندی به نام زندی برگزار کردم که این ارکستر دارای ویژگی‌های از جمله اجرای آثار ربع پرده بود که برای من بسیار جالب توجه بود. به همین جهت از او دعوت کردم تا در کنسرت‌های پیش رو همراه من باشد تا ما بتوانیم آثاری را در این حوزه اجرا کنیم. کما اینکه در همین زمینه ما شاهد کمترین اجرا در حوزه ربع پرده‌ها توسط ارکسترهای بزرگ بودیم که دیگر به دل من به عنوان یک خواننده نمی‌نشیند.

معتمدی در جواب این سوال که در اجرای پروژه پیش رو به دنبال اهداف دیگری هم هست یا خیر؟ توضیح داد: اگر بر اساس واقعیت‌های موجود بخواهیم نگاه کنیم کاری که من انجام می‌دهم یک شکست مطلق است. شکست اول همان موقع است که شما یک فصل کاری را برای برگزاری کنسرت اغاز می‌کنید اما با این کنسرت ارزان فرصت برگزاری کنسرت‌های دیگر از بین می‌برد.

وی افزود: دلیل دیگری که می‌توانم در این حوزه به آن اشاره کنم بحث قیمت بلیت کنسرت‌های ما در این طرح است که به دلیل قیمت اصلاً مزیت اقتصادی برای ما ندارد. در حوزه مزیت‌های اجتماعی نیز این کنسرت‌ها به من امتیاز خاصی نمی‌دهد که فلان نهاد بیاید و به جهت برگزاری این کنسرت‌ها به من امتیازات دیگری بدهد. در اینجا یک مثال می‌زنم؛ من دیروز اولین عکس خودم را با ته ریش روی صفحه مجازی خودم گذاشتم و جالب است بدانید خیلی‌ها تصور کردند من برای دریافت امتیازی این کار را انجام دادم در حالی که من از روی یک حس شخصی این کار را انجام دادم و هیچ سیاستی در کار نبود. اینها را گفتم تا بگویم من برای دریافت امتیازی کنسرت‌های خیریه را برگزار نمی‌کنم چرا که اصلاً برای من مزیتی ندارد. به هر حال من دوست دارم این پروژه در آینده تبدیل به یک فستیوال مردمی شود که امیدوارم به چنین جایگاهی دست پیدا کنیم.

وی با انتقاد از تأثیر یک فرد مشخص برجریان موسیقی ایران به ویژه حوزه بلیت فروشی کنسرت‌ها تصریح کرد: اگر همه مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه دولتی در یک جا جمع شوند به اندازه این شخص خاص در حوزه موسیقی کشورمان تأثیر ندارد. این همان انتقاداتی که من همیشه در حوزه انحصارطلبی به آن اشاره داشته و در پست اینستاگرامی خودم نیز درباره آن توضیح دادم. از این جهت تلاش کردم تا در حوزه فروش بلیت نیز از سامانه دیگری استفاده کنم. من به هیچ عنوان اهل دادگاه و درگیرهای حقوقی نیستم به همین جهت نمی‌توانم از این شخص نام ببرم. اما همواره گفته‌ام که چنین شرایطی اصلاً درست نیست.

کنسرت خیریه محمد معتمدی در قالب طرح «هنر برای همه» توسط انجمن مردم نهاد دیده بان آزادی و توسعه روز چهارشنبه ۲۹ خرداد ماه با اجرای قطعات منتخب این خواننده از جله «آرام من»، «لحظه گرگ و میش»، «تختی»، «کویر»، «سیانور» در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران به نفع سیل زدگان استان لرستان برگزار می‌شود.

*مهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.