سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۷

اسلام هراسی در جشنواره کن ۲۰۱۹؛

نخل طلای کارگردانی که رنگ وبوی سیاسی داشت

هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن

سینماپرس: برگزارکنندگان جشنواره کن ۲۰۱۹، در عین ناباوری نخل طلای کارگردانی را به فیلمی با مضمون اسلام هراسی اهدا کردند.

به گزارش سینماپرس، جشنواره کن ۲۰۱۹ هم به پایان رسید و باز هم بر خلاف شعارهای این دست از جشنواره‌های پر زرق و برق که دوری از سیاسی کاری در هنر است، شاهد اعمال نفوذ برای سیاست‌های خصمانه علیه ادیان دینی بودیم.

فیلم سینمایی «احمد جوان»  ساخته برادران داردن که نخل طلای کارگردانی هم به آن‌ها تعلق گرفت، روایت نوجوانی بلژیکی است که پس از برداشت افراطی از آیات قرآن کریم تصمیم می‌گیرد معلم خود را بکشد.

البته سایت هالیوود ریپورتر درباره داستان این فیلم نوشته است: احمد پسر جوانی است که مادر بلژیکی او سعی می‌کند بچه‌های خود را با فرهنگ اسلامی آشنا سازد، ولی خودش یک مسلمان کم تجربه است و این موضوع باعث انحراف فرزندش می‌شود! احمد در سن نوجوانی به یک افراطی مطلق تبدیل می‌شود و خواهرش را به خاطر پوشیدن لباس‌هایی با شکل و شمایل اروپایی با الفاظ رکیک خطاب می‌کند.

واقعیت این فیلم تنها اسلام هراسی تعمدانه و خشونت طلب خواندن مسلمانان است. این فیلم که در جشنواره کن مورد استقبال سیاسی کاران هنری قرار گرفت، نشان می‌دهد جشنواره‌های خارجی برای اهداف سیاسی خود برنامه‌ای مشخص دارند و هر سال برای تحقق آن به سراغ فیلم‌هایی با مضمون خاص می‌روند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.