یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲

محمدابراهیم سلطانی‌فر

نویسنده سریال «مختارنامه» درگذشت

محمدابراهیم سلطانی‌فر

سینماپرس: محمد ابراهیم سلطانی‌فر مدیر دوبلاژ و تأمین برنامه خارجی شبکه یک و نویسنده فیلمنامه اولیه سریال "مختارنامه" روز شنبه (۲۱ اردیبهشت) دار فانی را وداع گفت.

به گزارش سینماپرس، محمدابراهیم سلطانی‌فر کارگردان فیلم مطرح «تویی که نمی‌شناختمت» روز شنبه (۲۱ اردیبهشت) در بیمارستان لاله تهران درگذشت.

نگارش فیلم‌نامه اولیه سریال مختارنامه با نام «توربین» از سوابق وی در عرصه تلویزیون است. 

سلطانی‌فر متولد ۱۳۳۲ تهران، فارغ‌التحصیل سینما از دانشگاه هنر بود. وی فعالیت سینمایی خود را با تهیه‌کنندگی فیلم‌های کوتاه آغاز کرد.

 مدیریت دوبلاژ و تأمین برنامه خارجی سیما نیز از دیگر فعالیت‌های وی در این عرصه بوده است. در دوره مدیریت وی در تأمین برنامه خارجی سیما زنجیره‌های (سریال‌های) خوب و مؤثری از تلویزیون پخش شد که «ارتش سری» و «لبه تاریکی» دو نمونه از آن‌ها بوده که با مدیریت سلطانی فر خریداری و از سیما پخش شد.

«عضویت در گروه ویژه تلویزیون» و مدیر گروه جنگ شبکه یک در زمان جنگ تحمیلی از دیگر سوابق مهم سلطانی‌فر است. این گروه که در ماه های ابتدایی پس از انقلاب تأسیس شد، فعالیتی حساس و مهم را انجام می‌داد. بهروز افخمی، مرحوم مهرزاد مینویی، محمدرضا موئینی، حمید میرمیران و محمدجعفر صافی و ... از دیگر اعضای این گروه بودند.

از دیگر سوابق مرحوم سلطانی‌فر می‌توان به نویسندگی و کارگردانی سریال «آتش و شبنم»، کارگردانی فیلم‌های ۹۰ دقیقه‌ای از جمله «رؤیای مرد مرده» و «اجاق‌های شعله‌ور»، کارگردانی مستند داستانی «سرزمین رنگین‌کمان» و همچنین تهیه مستند درباره جانبازان و معلولین پارالمپیک لندن اشاره کرد.
نویسندگی انیمیشن «مروارید سرخ»، «قصه‌های مرزبان‌نامه» از دیگر کارهای اوست.

گفتنی است مراسم تشییع مرحوم سلطانی‌فر دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ساعت ٩ صبح از ساختمان شماره دو خانه سینما به سمت قطعه هنرمندان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.