چهارشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰

فردوسی‌پور می‌تواند فردوسی‌پور باشد؛ حتی در جایگاه قائم مقامی

عادل فردوسی پور

سینماپرس: فردوسی پور می‌تواند استعداد و توانایی خود را در رده‌ها و جایگاه‌های دیگر بکار گیرد و پست قائم مقامی صداوسیما فرصت خوبی است که وی توانایی خود در حوزه‌های دیگر خصوصاً غیر فوتبالی را به نمایش بگذارد

به گزارش سینماپرس، عادل فردوسی پور یکی از مجریان تلویزیون است که نشان داده نبض مخاطب را به خوبی می‌شناسد و در حیطه برنامه سازی هم در حد نسبتاً مطلوبی فعالیت می‌کند هر چند که در این ۲۰ سالی که وی برنامه ۹۰ را اداره کرد انتقادات زیادی نسبت به نحوه برنامه سازی وی وجود داشته و هست.

یکی از انتقاداتی که به فردوسی‌پور می‌شود به جاده خاکی زدن‌های وی حین برنامه ورزشی است. این جاده خاکی زدن‌های عادل گاهی حتی فرا ورزشی هم بود که به شدت در ذوق می‌زند. فردوسی پوریکبار به دلیل اظهارات غیرحرفه‌ای و غیرکارشناسی درباره حادثه پلاسکو در برنامه «۹۰» تذکر گرفت.
یکی از منتقدان وی « امیر قلعه نویی» سرمربی  سپاهان اصفهان است. این مربی سرشناس درباره برنامه نود و نحوه اجرا و مدیریت این برنامه توسط عادل فردوسی پور بیان می‌کند:   «من به طور کل با حذف مخالفم. اعتقاد دارم برنامه عادل تا ۵ الی ۶ سال پیش برنامه بسیار خوبی بود. برنامه بود که می‌شد به آن بگویی سرمایه ملی. ولی در این ۵ الی ۶ سال عادل زد به جاده خاکی. یعنی شان و شخصیت ایران و ایرانی را پایین آورد و کارهایی کرد که … مثلاً بازیکن را رودر روی مربی و مربی رو در روی مدیرعامل، سه تا مدیرعامل هم زمان به جان هم انداخته بود. این بداخلاقی‌ها را در فوتبال ما عادل آورد.»
حالا با ورود مدیریت جدید به شبکه سوم سیما و تحولاتی که قرار است این رسانه برای ارتقای هر چه بیشتر خود بدهد میان عادل فردوسی پور و «علی فروغی» شبکه سه چالش‌هایی بوجود آمده است. رسانه‌های جریان اصلاح طلب هم که نشان داده‌اند دل خوشی از صداوسیما ندارد خیلی زود دوقطبی سیاسی از دل یک تغییرات درون خانواده در شبکه سوم سیما بوجود آورده اند. جالب اینجاست که حتی برخی از نمایندگان مجلس که در مقابل مشکلات اقتصادی کشور سکوت کرده‌اند وارد این دوقطبی می‌شوند و از فردوسی پور دفاع سیاسی می‌کنند!
جشنواره جام جم هم مزید علت شد تا این دوقطبی بیشتر در ذهن مخاطبان قوت بگیرد. عکس‌های کاملاً خاص وجهت داری از این جشنواره بیرون آمد که دوقطبی میان رئیس و مجری را نشان می‌داد. همین عکس‌های جهت دار دستاویزی برای تحلیل‌های هدف دار دیگر در شبکه‌های اجتماعی علیه صداوسیما شود.
در تغییر و تحولات صداوسیما آمده است که در حوزه ورزش شبکه سه قرار است تغییراتی ایجاد شود. به نظر می‌رسد این تغییرات در رسانه ملی در نقاط دیگر هم محسوس و کاری طبیعی است. «احسان علیخانی» که از جمله مجریان موفق رسانه ملی و شبکه سه سیماست در جشنواره جام جم بیان کرد که با مدیران رسانه ملی به این توافق رسیده است که برنامه «ماه عسل» که یکی از پرمخاطب ترین و پرحاشیه ترین برنامه هاست را به خط پایان برساند.
وی در این باره می‌گوید: «ماه عسل» بعد از ١٢ سال به پایان رسید. من و مدیران سازمان صدا و سیما به یک تصمیم مشترک رسیدیم؛ پایان ماه عسل و شروع «عصرجدید.»
مدیران رسانه ملی با توجه به اینکه سعی می‌کنند تحولات ویژه ای در حوزه برنامه سازی خود ایجاد کنند تصمیم گرفته اند تغییراتی در برنامه ۹۰ که ۲۰ سال است با عادل فردوسی پور جلو رفته ایجاد کنند و به این نتیجه رسیده‌اند که این برنامه با حضور مجری جدید می‌تواند تغییر کند و با حضور عادل روال قبل را دوباره پیدا می‌کند.
عادل فرودسی پور درباره تغییرات بیان کرده که برنامه ۹۰ فرزند اوست و او فرزند رسانه ملی است. اما باید بداند که این برنامه ارث پدری وی نیست.  ابه نظر می‌رسد که ماجرای برنامه ۹۰ یک مسئله داخلی درون خانواده صداوسیماست و فرزند رسانه ملی هم بایستی با حرفه‌ای گری در این حوزه عمل کند. فردوسی پور اگر در این حیطه می‌خواهد هوشیاری خود را به نمایش بگذارد و دغدغه ورزش دارد نباید وسیله بازی یک جناح سیاسی شود.
انتقادی که درباره به جاده خاکی زدن‌های فردوسی پور در تلویزیون می‌شود نیز به همین رفتار وی ارتباط دارد. ترک برنامه ۹۰ چالشی برای زندگی حرفه ای فردوسی پور نیز هست که بتواند در دیگر حوزه‌های ورزشی و منهای فوتبال خودی نشان دهد و ببیند آیا در این عرصه‌ها هم موفقیت کسب می‌کند. وی اگر می‌خواهد انتقادات در این حوزه را از خود دور کند بایستی نشان دهد که اهل حاشیه‌سازی‌های سیاسی نیست و مشکلی اگر دارد را نیز به طور حرفه‌ای با دست اندرکاران رسانه ملی رفع کند نه اینکه در این ساعات آخر سال ۹۶ آخرین حاشیه‌های سیاسی این سال را رقم بزند.
*دانا

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.