یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴

گفتگوی سینماپرس با کارگردان «جن زیبا»؛

فضلی: تجربه گرایی برایم بسیار جذاب است و دوست ندارم در سینما فقط به «بیزینس» فکر کنم!

جن زیبا / نورگل یشیل‌چای

سینماپرس: بایرام فضلی کارگردان سینما که به تازگی جدیدترین اثر سینمایی اش با عنوان «جن زیبا» روی پرده سینماها رفته گفت: تجربه گرایی برایم بسیار جذاب است و دوست ندارم در سینما فقط به «بیزینس» فکر کنم و مایلم هر اثری که می سازم چیزی به سینما اضافه کند و امیدوارم که در این راه موفق عمل کنم.

کارگردان فیلم سینمایی «باز هم سیب داری؟» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من حتی اگر به شکل کلاسیک هم یک فیلم بسازم باز دوست دارم در آن دست به تجربه گرایی بزنم؛ این اتفاق در برخی فیلم های کوتاه من وجود داشته که با اینکه قاعده سینمای کلاسیک را داشته اند اما در آن ها سینما به شکلی متفاوت تجربه شده است.

وی ادامه داد: فیلمنامه من فرم جدیدی دارد به گونه ای که با یک شکست زمانی تصور بیننده را از یک شخصیت به یک شخصیت تغییر داده ام، اتفاقی که شاید پیش از این در سینمای ایران تجربه نشده باشد.

این فیلمساز سپس در پاسخ به این سوأل که آیا با زمان اکران فیلمش که در فصلی مرده روی پرده رفته راضی است یا نه اظهار داشت: این سوألی است که آقای فرید به عنوان تهیه کننده فیلم پاسخ بهتری برای آن خواهند داشت اما همه ما می دانیم که فاصله میان جشنواره فیلم فجر تا عید نوروز برای اکران فیلم به هیچ عنوان مناسب نیست و فیلمسوزی در این ایام شکل می گیرد.

وی یادآور شد: ما قرار بود «جن زیبا» را ۱۲ دی ماه اکران کنیم و حتی هماهنگ کرده بودیم که بازیگر ترک مان هم برای ایام اکران به تهران سفر کنند اما به دلیل تعویق در زمان اکران این اتفاق رخ نداد و این زمان مرده نصیب فیلم ما شد و خانم نورگل یشیلچای هم به دلیل اینکه هم اکنون مشغول بازی در سریالی به نام «گل پری» هستند امکان سفر به ایران برایشان فراهم نیست و این اتفاق در روند تبلیغاتی فیلم ما خلل جدی وارد کرده است.

فضلی تأکید کرد: «جن زیبا» هم اکنون فروش قابل قبولی دارد اما قطعاً اگر در زمان بهتری اکران می شد فروشش بالاتر می رفت. به هر حال این فیلم اثری اجتماعی است که قطعاً مخاطبانی از همه قشرها می توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

این سینماگر در پاسخ به این سوأل که دلیل اصلی شما برای انتخاب این بازیگر ترک چه بوده اظهار داشت: علت انتخاب ایشان معروفیت هنری شان است. ایشان در فیلم های کارگردانان مطرحی کار کردند و برخی فیلم های شان از فستیوال های مهم دنیا نظیر برلین و ونیز جایزه گرفته است؛ از سوی دیگر خانم یشیلچای در کشورهای آسیانه میانه، عربی و آمریکای جنوبی بسیار طرفدار دارد و بازیگری بین المللی محسوب می شود.

وی ادامه داد: اما از همه مهمتر برای ما این بود که می خواستیم ارتباط فرهنگی با کشور ترکیه داشته باشیم؛ ترکیه بیش از ۳ برابر ایران سالن سینما دارد و بازار خوبی برای سینمای ایران می تواند باشد. ما می خواستیم با این حرکت تست بزنیم و ببینیم که آیا می توانیم در همکاری مان موفق عمل کنیم یا خیر؟

فضلی در پایان این گفتگو تأکید کرد: یکی دیگر از دلایل استفاده از «نورگل یشیلچای» فروش بیشتر فیلم بود، به هر حال سلبریتی آوردیم وفروش هم مد نظرمان است و امیدوارم که در این راستا هم موفق عمل کرده باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.