شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸

با موضوع جریان مداوم تحریم‌ها علیه ایران

پخش مستند «بازی» از شبکه افق

شبکه افق

سینماپرس: مستند «بازی» به کارگردانی مهدی نقویان درباره جریان مداوم تحریم ها علیه ایران از سوی آمریکا از انقلاب ۵۷ تا مسئله برجام، یکشنبه ۱۵ مهرماه از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش سینماپرس، شروع بازی تحریم ایران توسط دولت ایالات متحده به همان نخستین روزهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی باز می‌گردد زمانی که آمریکا دریافت منافعش در ایران از دست رفته و حالا برای جبران بخشی از این سرخوردگی، باید به تحریم های گسترده روی بیاورد.

این روند در طول سال های بعد از جنگ تحمیلی شدت یافت تا آنجا که مهرماه ۱۳۸۸ چند ماهی بعد از شروع فتنه، جلسه ای در واشنگتن برای بررسی وضعیت داخلی ایران تشکیل شد، در آن جلسه که با شرکت کشورهای همفکر صورت گرفته بود، بحث تحریم های جدی تر در دستور کار قرار گرفت.

نمایندگان هفت کشور صنعتی یعنی آمریکا، فرانسه، انگلستان، آلمان، ایتالیا، کانادا و ژاپن به همراه نمایندگانی از عربستان، امارات، استرالیا و کره جنوبی در این جلسه گردهم آمدند تا تحریم های جدیدی علیه ایران وضع کنند در واقع دستور اصلی این جلسه طراحی نقشه ای عملی برای اعمال سنگین ترین تحریم ها علیه جمهوری اسلامی بود.

مستند «بازی» روایتی است از جریان تحریم ها از سال ۱۳۵۷ تا امروز که در دوره های مختلف شاهد تشدید برخی از آنها بوده ایم.

در این فیلم مستند به انواع دستاویزهای آمریکا و متحدانش برای تحریم ایران اشاره شده است، از بهانه های حقوق بشری تا مسائل مربوط به استفاده صلح آمیز ایران از انرژی هسته ای؛ علاوه بر این به جریان سعدآباد، ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت و مسئله برجام هم اشاره می شود.

«بازی» کاری از مرکز مستند سوره و به کارگردانی مهدی نقویان، یکشنبه ۱۵ مهر ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه افق پخش می شود و تکرار آن هم ساعت های ۲۰:۳۰ و ۱۳:۳۰ روز بد از شبکه افق پخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.