سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷

توجه مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری به «اقتصاد هنر»

سید مسعود شجاعی طباطبایی در چهره هنر انقلاب اسلامی در سال ۹۵

سینماپرس: مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری از راه اندازی سایتی جهت عرضه آثار هنرمندان تجسمی و برپایی گالری هایی در خطوط مترو تهران جهت رشد اقتصاد هنر خبر داد.

به گزارش سینماپرس، سیدمسعود شجاعی طباطبایی، مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری درباره ویژه برنامه‌های این مرکز برای سالگرد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی به یک خبرگزاری گفت: در ایام دهه فجر، جشنواره‌ای با عنوان جشنواره تجسمی فجر برگزار می‌کنیم، اما نگاه ما به این جشنواره با جشنواره فجری که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌کند، متفاوت است. فراخوان این جشنواره منتشر و اطلاع رسانی شده و فرصت کمی برای ارسال آثار باقی مانده است.

وی در مورد چاپ کتاب‌های تجسمی با رویکرد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: کتاب سال «کارتون و کاریکاتور» و کتاب سال «تصویرگری» در مرحله صفحه‌آرایی است و کتاب «گرافیک مذهبی» نیز منتشر شده است. چاپ این نوع آثار به معرفی و شناسایی هنرمندان کمک می‌کند تا مشکلی از مشکلات معیشتی آن‌ها نیز برطرف کند.

شجاعی طباطبایی به مشکلات بسیار جدی هنرمندان شهرستانی هم اشاره کرد و گفت: یکی از کارهایی که درصدد تحقق آن هستیم، بحث رشد اقتصاد هنر است و بر این اساس، در حال راه‌اندازی سایتی هستیم تا آثار هنرمندان را در آن عرضه کنیم تا برخی مشکلات معیشتی هنرمندان شهرستانی هم به واسطه فعالیت این سایت رفع شود.

وی همچنین در مورد راه‌اندازی گالری جدیدی در ساختمان حوزه هنری توضیح داد: گالری جدیدی کنار گالری شماره یک خانه عکاسان ایران ساخته شده که در مرحله نصب سیستم سرمایش و گرمایش، تنظیم نور و ریل‌گذاری است تا آثار هنرمندان را برای فروش در آنجا به نمایش بگذاریم.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری بر دیده شدن نمایشگاه‌های هنری که در حوزه هنری برپا می‌شود، تاکید کرد و افزود: یکی از رویکردهای ما در بحث اقتصاد هنر، دیده شدن آثار هنری به نمایش درآمده در گالری‌های حوزه هنری است که کمتر تحقق می‌یابد و متأسفانه شاهد حضور همیشگی عده‌ای خاص از مخاطبان هستیم.

وی در این ارتباط بیان کرد: درصدد هستیم گالری‌های واقع در خطوط مترو تهران مثل زیرگذر چهارراه ولیعصر(عج) را که فضای مناسبی برای نمایش آثار هنری دارد، به این منظور استفاده کنیم و به همین دلیل با مسئولان متروی تهران و فرهنگسرای مترو رایزنی کردیم که در آینده‌ای نزدیک تحقق می‌یابد.

شجاعی طباطبایی در پایان درباره راه‌اندازی نمایشگاه پوستر حادثه تروریستی اهواز همسو با برنامه‌های چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: این نمایشگاه در تمامی مراکز استانی از طریق حوزه هنری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد تا آثار دیده شود. همچنین با سازمان زیباسازی شهرداری تهران نیز مذاکراتی انجام شده که این پوسترها در سطح شهر هم به نمایش درآیند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.