چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۶

به مناسبت درگذشت رضا خندان؛

"مختارنامه" ایستگاه پایانی خندان بود

رضا خندان

خندان با نقش سنان بن انس در "مختارنامه" نوای رفتن را سرود.

به گزارش سینماپرس، بررسی کارنامه سینمایی و تلویزیونی زنده یاد رضا خندان نشان دهنده این نکته است که اگرچه این بازیگر در عرصه سینما جز فیلم تحسین برانگیز "دو زن" در اثر معروف دیگری- البته برای مخاطب عام- حضور نیافت، اما از جنبه نقش های تلویزیونی دارای کارنامه قابل دفاعی است و به ویژه هنرنمایی در مجموعه های "امام علی(ع)"، "رستوران خانوادگی"، "کارآگاهان" و این اواخر "مختارنامه" در نقش مهمی چون "سنان بن انس" نشانه اطمینان و اعتمادی است که به هنر وی داشته اند و به ویژه وقتی به حضور دور از حاشیه این بازیگر نظر می افکنیم و مسیر بازیگری اش را مرور می کنیم تنها یک نکته به ذهنمان می رسد که آیا به راستی ماندگاری بازیگران در ذهن جامعه معلول خبرسازی های رسانه هاست یا هنر یک بازیگر است که او را جاودان می سازد و به ماندگاری می رساند؟
البته در پاسخگویی به این سوال باید توجه داشت که گاه موج ها در عالم فرهنگ و هنر، یک بازیگر را در مسیر نقش های خاص قرار می دهد و به همین علت گاهی بازیگری که چندان از سوی رسانه ها یا عوامل سینما و تلویزیون جدی گرفته نمی شد با تلألوی یک نقش و ایفای هنرمندانه یک کاراکتر ویژه به چنان محبوبیتی می رسید که سیل پیشنهادات هم از نوع تجاری و هم از نوع هنری به سوی وی روانه می شد.
اتفاقی که ممکن بود با توجه به نقش پیچیده و محوری "سنان بن انس" در مجموعه "مختارنامه" برای مرحوم خندان بیفتد و با دیده شدن در این اثر، مسیر کاری اش روند بهتری پیدا کند، اما بازی روزگار و دست سرنوشت، باز هم زودتر از آنچه فکر می کردیم بازیگری از مجموعه سینما و تلویزیون را از ماگرفت و آنچه از شمایل هنری اش در یادها می ماند، خاطره برجسته حضورش در نقش پسر طایی در مجموعه "امام علی(ع)" خواهد بود که در سکانس ترور امیر مومنان (ع) فریاد حسرت بار و هجومش به سمت ابن ملجم برای جلوگیری از این امر همچنان ماندگار و جذاب است.

نویسنده: نیما بهدادی مهر

انتهای پیام/ ن ب/ج

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.