چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷

در روزهای پایانی جشنواره کودک؛

۴ فیلم از بخش بین الملل روی میز نقد قرار گرفتند

آرم جشنواره فیلم کودک و نوجوان*

سینماپرس: ششمین روز از سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، ۴ فیلم بلند بین الملل در پردیس سینمایی سیتی سنتر روی میز نقد قرار گرفتند.

به گزارش سینماپرس و به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی سی ویکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان ونوجوانان، در نشست مهمانان بین الملل که روز-سه شنبه ۱۳ شهریور- در سیتی سنتر برگزار شد.

در ابتدا از کارگردان فیلم «بچه های تابستان» دعوت شد تا روی سن بیاید و درباره فیلم خود نکاتی را بیان کند. گودرون راگناسدوتیر کارگردان «بچه های تابستان» با اشاره زیبایی اصفهان گفت: این شهر از بسیاری از شهر های جهان زیباتر و متفاوت تر است.

وی افزود: در این فیلم بچه ها به جایی فرستاده شده اند که کسی دوستشان ندارد و این فیلم اولین ساخته بلند داستانی من است.

در ادامه از نویسنده و کارگردان فیلم «تماس» دعوت شد تا درباره این فیلم توضیحاتی ارائه دهد.

ساموئل تادوسیان گفت: متاسفانه این فیلم مناسبت خوبی ندارد و در آن نسل کشی ارامنه توسط عثمانی ها به نمایش گذاشته شده است.

نویسنده فیلم «تماس» همچنین بیان کرد: من از همزیستی ادیان مختلف در کشور ایران به خصوص در شهر اصفهان بسیار خشنود هستم و برای مردم ایران بهترین آرزوها را دارم.

در بخش بعدی باربارا بردرو کارگردان فیلم «زرافه من» گفت: اگر در زمینه فیلم کودک و نوجوان به پیشرفت دست یابیم، مطمئنن شاهد پیشرفت جامعه خود در هر زمینه ای خواهیم بود.

وی ادامه داد : اولین باری است که به ایران می آیم و تا به امروز ۷ فیلم بلند در زمینه کودک و نوجوان ساخته ام  که موضوعاتش درباره ی  برابری در جامعه است. فکر می کنم همه انسان ها از برابری در جامعه لذت می برند.

در انتها از کارگردان و نویسنده  فیلم «کیشان» دعوت شد تا به بحث در مورد فیلم خود بپردازد.

آنیل کومار در ابتدا به این موضوع اشاره کرد  که فیلم هایی که درباره کودکان و نوجوان در هند ساخته می شوند، بسیار کم هستند و من در ساخت این اثر از فیلم « بچه های آسمان» الهام گرفته ام.

وی درباره جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان ادامه داد : این جشنواره بسیار سطح بالایی دارد و من خوشحال هستم که فیلم من در این جشنواره حضور دارد.

سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان به دبیری علیرضا رضاداد تا ۱۴ شهریور ۹۷ در شهر اصفهان در حال برگزاری است. آدرس سایت رسمی جشنواره icff.ir است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.