یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۹

علی‌عسکری: مخاطب بزرگترین سرمایه رسانه ملی است

علی عسکری*

سینماپرس: رئیس سازمان صداوسیما گفت: با بیان اینکه مخاطب بزرگترین سرمایه رسانه ملی است گفت: باید با نظرسنجی‌های دقیق، نظرات مختلف مخاطبان را بشناسیم و برای طراحی درست رسانه برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش سینماپرس، علی‌ عسکری در آیین افتتاح سامانه نظرسنجی الکترونیک مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما با تاکید بر اهمیت انجام تحقیقات در تولیدات صداوسیما تصریح کرد: تحقیقات پایه همه کارهای ما در رسانه ملی است و باید مطالعات و تحقیقات اجتماعی در سازمان صداوسیما جدی گرفته شود.

او با اشاره به تأکیدات مسؤولان تحقیقاتی کشور مبنی بر اهمیت و جایگاه مرکز پژوهش و افکارشناسی در تحقیقات اجتماعی تصریح کرد: رسانه ملی با تمام توان از این نوع تحقیقات در حوزه‌های اجتماعی حمایت می‌کند و آن را کمک به حوزه‌های تصمیم‌گیر کشور می‌داند.

رییس سازمان صداوسیما به تجربه‌های موفق کشورهای مختلف در استفاده از نتایج نظرسنجی و تحقیقات اشاره کرد و افزود: سیاست‌گزاری، تصمیم‌گیری و تصدی‌گری مجموعه‌ای است که در رأس آن تحقیقات و مطالعات دقیق اجتماعی است.

او با بیان اینکه مدیران استانی مرکز پژوهش و سنجش افکار باید از زوایای مختلف استان شناخت دقیق و کافی داشته باشند گفت: باید خلأ شناخت فرهنگی و اجتماعی استان‌ها را با تلاش عالی و هدفمند پر کنید و این شناخت را مبنای تصمیم‌گیری‌های درست برای کشور قرار دهید.

او افزود: اگر شما در این زمینه دقیق و درست عمل کنید، استان را در مسیرهای مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... رو به رشد حرکت خواهید داد و باعث رشد و پیشرفت استان می‌شوید.

رییس سازمان صداوسیما با تأکید بر اینکه در رسانه ملی نسبت به شناخت و رفع نیازهای رسانه‌ای مردم وظیفه سنگینی داریم گفت: هم باید توانمندی خود را در عرصه شناخت نظرهای مردم حفظ کنید و هم باید به گونه‌ای حرکت کنید که اعتبار شما در این عرصه خطیر حفظ شود.

علی‌عسکری با ابراز امیدواری نسبت به بهبود کیفیت نظرسنجی‌ها با استفاده از سامانه نظرسنجی الکترونیکی، افزود: بعد از این حرکت امیدواریم که تحقیقات و نظرسنجی‌های شما بهتر از گذشته، دقیق‌تر و لحظه‌ای ارائه شود تا بتوانیم تصمیمات مؤثر بگیریم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.