دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹

اکران و فروش فیلم‌های روی پرده در هفته‌ای که گذشت

از «قهرمانان کوچک» دومیلیاردی تا شکست «غیرمجاز»، «شنل» و «آزادی به قید شرط» در گیشه

سالن سینما

سینماپرس: در هفته‌ای که گذشت با توجه به تعطیلی سینماها در آخر هفته، فروش فیلم‌های روی پرده رشد چندانی نداشتند. بین این کارها فیلم خالتور در قالب یک کمدی موزیکال در صدر جدول قرار گرفت و توانست توجه مخاطبان را در دومین هفته از اکرانش به خود جلب کند.در ادامه، جزئیات فروش در آخرین هفته آبان را مرور می‌کنیم.

جدیدترین فیلم آقای آرش معیریان به تهیه‌کنندگی آقایان عبدالله علیخانی و محمدحسین فرحبخش در این هفته حدود 635 میلیون تومان فروخت.

این کمدی موزیکال با حضور بازیگرانی چون خانم‌ها و آقایان محمدرضا شریفی‌نیا، پوریا پورسرخ، مهران غفوریان، علی صادقی، سحر قریشی، مریم امیرجلالی، اصغر سمسارزاده، امیرحسین صدیق، بهروز قادری، مهشاد مخبری، محمدرضا هدایتی، رسول نجفیان و... داستان زندگی سه جوان موزیسین را روایت می‌کند که سعی زیادی دارند اسیر موسیقی بازاری نشوند و به اجرای قطعات موجه بپردازند اما عدم اقبال مخاطبان موجب می‌شود سراغ نوعی از موسیقی بروند که به‌رغم جدی گرفته نشدن از سوی کارشناسان، مخاطبان فراوانی دارد... یک میلیارد و 380میلیون تومان فروش کل این فیلم است.

خفگی
فیلم خفگی به کارگردانی آقای فریدون جیرانی با حدود 106 سالن نزدیک به 375 میلیون تومان فروش داشت.این فیلم با گذشت 4 هفته از زمان اکرانش تا کنون، حدود 3 میلیارد و 300 میلیون تومان فروخته است.این فیلم در هفته‌ای که گذشت نیز با فروش 770 میلیونی خود، در صدر جدول قرار گرفت.
در خلاصه داستان خفگی نوشته شده است: صحرا مشرقی پرستار یک بیمارستان روانی است. مسعود سازگار همسرش را که ظاهراً دیوانه شده در این بیمارستان بستری می‌کند. صحرا مشرقی وقتی با همسر مسعود آشنا می‌شود، پی به حقایقی عجیب از زندگی آنها می‌برد و ناخواسته وارد ماجراهایی می‌شود...خانم‌ها و آقایان نوید محمدزاده، الناز شاکردوست، پردیس احمدیه، غلامحسین لطفی، احسان امانی، اسدالله یکتا، با هنرمندی ماهایا پطروسیان و پولاد کیمیایی از بازیگران خفگی هستند.

زرد
فیلم «زرد» به کارگردانی آقای مصطفی تقی‌زاده و تهیه‌کنندگی آقای کامران مجیدی، بعد از 6هفته اکران فروشی حدود 4میلیارد و 475میلیون تومان داشت و در این هفته نیز حدود 250میلیون تومان فروخت.خانم‌ها و آقایان بهرام رادان، ساره بیات، شهرام حقیقت‌دوست، بهاره کیان‌افشار و مهرداد صدیقیان. امیرعلی نبویان، آناهیتا درگاهی، علیرضا استادی، متین ستوده، مرتضی تقی‌زاده، علی صالحی، شهروز دل‌افکار، رومینا رفیعا، رضا شمس‌الدین، فرهاد مهدوی، حسین نائینی و حسین مهری در این فیلم حضور دارند.

خانه دختر
فیلم آزاد شده از بند توقیف صف اکران، به کارگردانی آقای شهرام شاه حسینی و تهیه‌کنندگی آقای محمد شایسته در این هفته حدود 200میلیون تومان فروخت.این فیلم در طول 5 هفته بعد از اکرانش، فروشی حدود 2 میلیارد و 260 میلیون تومان داشت.
داستان این درام اجتماعی با بازی خانم‌ها و آقایان حامد بهداد، باران کوثری، پگاه آهنگرانی، رعنا آزادی‌ور، بابک کریمی، بهناز جعفری، محمدرضا هدایتی، نسیم ادبی، امیر علی نبویان، پردیس احمدیه، نادر فلاح، مانی‌شاه‌حسنی و رؤیا تیموریان درباره مردی به نام مرتضی است که قصد دارد خانه کوچک‌شان را زیر قیمت بفروشد تا زودتر از محله و نگاه سنگین مردمانش فرار کند... حال اینکه این نگاه‌های سنگین به چه علت در قصه وجود دارد، ماجرایی است که کار را شکل داده است.

قهرمانان کوچک
فیلم دنیای کودکان و نوجوانان، با تم ملی که دارد، در این هفته نزدیک به 187میلیون تومان فروش داشت. «قهرمانان کوچک» به کارگردانی آقای حسین قناعت و تهیه‌کنندگی خانم بیتا منصوری با گذشت 6هفته از اکرانش بیش از 2میلیارد تومان فروخت.
خانم‌ها و آقایان برزو ارجمند، بیژن بنفشه‌خواه، بهنوش بختیاری، آناهیتا همتی، ارژنگ امیرفضلی، نادر سلیمانی، شهرام قائدی، عباس محبوب، یوسف کرمی (قهرمان المپیک در نقش خودش)، افشین سنگ‌چاپ، ابراهیم شفیعی، فرهاد بشارتی، مینا سلیمانی، مرتضی رستمی، فرزاد حاتمیان و بازیگران خردسال، یاس نوروزی، پارسیا شکوری فر، عرفان برزین، کامیار محمدی، امیرکیان عبدی و ایمان امیری از بازیگران این فیلم هستند.

ملی و راه‌های نرفته‌اش
ملی و راه‌های نرفته‌اش، فیلم خانم تهمینه میلانی در این هفته حدود 91 میلیون تومان فروش داشت. این فیلم در کل 1 میلیاردو 896 میلیون تومان فروخته است.
خانم‌ها و آقایان میلاد کی‌مرام، ماهور الوند، السا فیروزآذر، جمشید هاشم‌پور، افسراسدی، جمشید جهانزاده، فرزانه نشاط‌خواه، ستاره اسکندری، فلور نظری و بابک قادری از جمله بازیگران این فیلم هستند.
ایتالیا ایتالیا
فیلم ایتالیا ایتالیا به کارگردانی آقای کاوه صباغ‌زاده، در 7روز گذشته حدود 57 میلیون تومان فروش داشت.
این فیلم در حال حاضر 18 سالن را در اختیار دارد و در کل 1 میلیارد و 254 میلیون تومان در طول 6 هفته فروخت.
خانم‌ها و آقایان حامد کمیلی، سارا بهرامی، فرید سجادی حسینی، رضا سخایی، همایون ارشادی، جهانگیر میرشکاری، ناصر سجادی حسینی، دانش اقباشاوی، فائزه علوی، آنامهر اخلاقی، آرش مرشد و... از جمله بازیگرانی‌اند که در ایتالیا ایتالیا ایفای نقش می‌کنند.

حقه‌باز دم‌دراز
46میلیون تومان، حدود فروشی است که یکی دیگر از فیلم‌های دنیای کودکان به کارگردانی آقای علیرضا محمودزاده، در هفته‌ای که گذشت داشت.
فیلمی که شیوه اکران آن از ابتدای امر، اعتراضاتی را از طرف تیم تولید آن برانگیخت اما هیچ نتیجه‌ای نداشت.
حقه باز دم دراز در قالب یک کار موزیکال برای کودکان و نوجوانان در حال حاضر حدود 38 سالن را در اختیار دارد و در طول 5 هفته اکرانی که داشت، نزدیک به 336 میلیون تومان فروخت.
خانم‌ها و آقایان سحر ولدبیگی، احمدرضا اسعدی، مریم شاه‌ولی، محمد مایلی، مجید مختارپور، ترنم کرمانیان و پارسیا شکوری از جمله بازیگران حاضر در این کار هستند.

غیرمجاز
فیلم غیرمجاز، به کارگردانی آقای حسن یکتاپناه که حدود 2 سال منتظر اکران بود، در این هفته با فروشی حدود 40 میلیون تومان در جایگاه نهم جدول قرار گرفت. 114 میلیون تومان، رقمی است که به فروش کل این فیلم در 2 هفته اختصاص دارد.
این فیلم با حضور بازیگرانی چون میلاد کی مرام، لیلا زارع، لوون هفتوان، محمد رسول صفری، وحید رحمتی، امیر فرزام، سنا حیدریان، علی سیفی‌پور، شیرین فرخنده نژاد، آزیتا فیروزبخت، محمد حسین عامری پویا، پریوش نظریه و ... درباره دختر جوانی است که در پی یافتن نامزد خود به تهران می‌آید. او در این راه با ناملایماتی روبه‌رو می‌شود که توقع آن را ندارد.

شنل
با گذشت 4 هفته از اکران فیلم شنل به کارگردانی آقای حسین کندری و تهیه‌کنندگی آقای علیرضا شجاع نوری، این فیلم حدود 220 میلیون تومان فروش داشت.خانم‌ها و آقایان باران کوثری، رضا بهبودی، بهار کاتوزی، مسعود فروتن، بابک انصاری، مهدی حسینی نیا و آیسان حداد از بازیگران این فیلم هستند که در هفته گذشته 35 میلیون تومان فروخت.

آزاد به قید شرط
آزاد به قید شرط، به کارگردانی و تهیه کنندگی آقای حسین شهابی نیز در این هفته با 17 سالن حدود 33 میلیون تومان فروخت.
در این فیلم با فروش کل 195 میلیون تومان بازیگرانی چون امیر جعفری، شقایق فراهانی، لیلا اوتادی، دیبا زاهدی، امیررضا دلاوری، رامین راستاد، امیر داژاکام، احمد نیکپور، شکرخدا گودرزی، علیرضا ثانی‌فر و... حضور دارند.
این فیلم به بررسی مشکلات اجتماعی و زندگی زندانیان آزاد شده پس از تحمل حبس طولانی‌مدت می‌پردازد.
در کنار این کارها، فیلم انزوا نیز در هفته گذشته اکران خود را با حدود 25 سالن آغاز کرد.

* صبح نو

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.