یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۸

یارمحمدلو به سینماپرس گفت:

۶۰ هزار کیلومتر سفر برای تولید یک مجموعه مستند زمین شناسی

مستند زمین شناسی به کارگردانی محمود یارمحمدلو

سینماپرس: محمود یارمحمدلو کارگردان مستند اظهار داشت: ساخت مجموعه ای مستند با عنوان «داستان زمین» را در حالی به پایان رسانده ام که طی ۲ سال گذشته، ۶۰ هزار کیلومتر سفر کردیم.

یارمحمدلو در گفتگو با سینماپرس خاطرنشان کرد: این مستند که به مسائلی از جمله پیدایش زمین، مناطق ژئوپارک، ژئوتوریسم، زمین شناسی دریایی، زمین شناسی سنگ، زمین شناسی و فسیل و ... می پردازد در ۱۳ قسمت ۴۵ دقیقه ای روایت می شود.

این کارگردان با تأکید بر مخاطب پسند بودن مجموعه «داستان زمین» افزود: این مجموعه مستند روزهای پنج شنبه ساعت ۱۰ به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه مستند پخش می شود.

وی درباره مشکلات ساخت این مستند اظهار داشت: برای ساخت این مجموعه با کارشناسان سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی گفتگوهایی راجع به این مسائل داشتیم که از لحاظ علمی «داستان زمین» را به مجموعه ای پربار و جذاب تبدیل کرده است.

کارگردان مستند «عیار مشروطه» در ادامه افزود: کشور ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد در علم زمین شناسی به بهشت زمین معروف است؛ به طوریکه در اقصی نقاط کشورمان می توانیم پدیده های مختلف زمین شناسی را شاهد باشیم.

یارمحمدلو در ادامه اظهار داشت: یکی از اصلی ترین اهداف ما برای ساخت این مجموعه که به سفارش شبکه مستند ساخته شده است آشنا کردن و نشان دادن نقاط مختلف کشور از لحاظ زمین شناسی بوده و در این مجموعه مخاطب به تفاوت گونه های زمین شناسی در کشورمان پی می برد. 

این کارگردان در ادامه این گفتگو افزود: در این مستند مخاطبان می توانند تصاویری بکری از نقاط مختلف کشورمان را شاهد باشند که افراد را با انواع و اقسام موقعیت های زمین شناسی آشنا می سازد. دیدن «داستان زمین» می تواند مخاطبان را به تحقیق و پژوهش در این زمینه ترغیب کند.

وی در پایان خبر از ساخت مستندی دیگر داد و گفت: قصد دارم مستندی درباره زندگی نیما یوشیج بسازم که برای ساخت این فیلم درخواست همکاری به مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ارائه داده ام که البته در حال حاضر خبری به من نداده اند.

عوامل ساخت این مجموعه مستند عبارتند از: تهیه کننده و کارگردان: محمود یارمحمدلو، مدیر تصویربرداری: بهروز صمد مطلق، تدوین: محمود یارمحمدی و محسن محمدی، موسیقی: بردیا کیارس، صداگذاری و میکس علیرضا کمال پور، مدیر تولید: اکبر آقای محمدی، نویسنده: رامین مشکین مقدم و پیام یزدانی، گوینده متن: فرناز پارسایی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.