یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳

علی خامه پرست و گفتگوی سینماپرس:

«دربست» می‌خواهد مخاطبانش را به آینده امیدوار کند/ فیلمی که اغلب صحنه‌هایش در یک اتومبیل می‌گذرد

 فیلم سینمایی دربست*

سینماپرس: علی خامه پرست فیلمساز گفت: داستان فیلم «دربست» در مورد جوانانی است که شاید به دلایل مختلف به پوچی رسیده اند اما بعد از دیدن مشکلات حاد سایر افراد جامعه روحیه امید در زندگی آن ها دمیده می شود. فیلم «دربست» به نوعی می خواهد تمامی مخاطبانش را به آینده امیدوار کند.

این فیلمساز جوان در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این فیلم موضوعی اجتماعی دارد و در واقع داستانک‌ هایی به قصه‌ اصلی فیلم مرتبط می‌ شوند و داستان انسان ها درهم تنیده می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: داستان اصلی «دربست» در مورد جوانی است که ناخودآگاهانه درگیر کار مسافرکشی می شود و به همین علت با بخشی از زندگی افراد جامعه همراه می گردد، در ادامه فیلم بعد از اینکه هریک از افرادی که به عنوان مسافر سوار اتومبیل وی شده و این جوان با مشکلات آن ها آشنا می شود از زندگی آن ها تاثیر پذیرفته و به آینده و زندگی امیدوار می شود و سعی می کند که به زندگی خود با دیدگاهی امیدوارنه ادامه دهد.

وی ادامه داد: من خودم یک جوان متولد دهه ۶۰ هستم و از آنجا که با جوانان هم سن و سالم به شدت ارتباط دارم این نکته را متوجه شده ام که مدتی است که این قشر از جامعه به دلیل اتفاقات گوناگون نسبت به قبل نا امیدی زیادی درون روحشان رخنه کرده است و دیدگاه امیدوارانه ای به زندگی ندارند. فیلم «دربست» به نوعی می خواهد تمامی مخاطبانش را به آینده امیدوار کند.

خامه پرست با تأکید بر اینکه «دربست» فیلمی خیابانی است و اغلب صحنه های آن در یک اتومبیل فیلمبرداری شده است گفت: تمامی لوکیشن های این فیلم در سطح شهر تهران بود و از جایی که فیلم ما بسیار پر بازیگر بود هماهنگی میان آن ها به شدت سخت و طاقت فرسا بود اما این مهم با کمک تمامی عوامل این فیلم به خوبی به سرانجام رسید.

این فیلمساز جوان در رابطه با مراحل فنی «دربست» اظهار داشت: این روزها این فیلم در مرحله صداگذاری و تصحیح رنگ است و امروز نسخه ای را جهت بازبینی به دبیرخانه سی و سومین جشنواره فیلم فجر ارسال خواهیم کرد اما فیلم تا نسخه نهایی «دربست» تا حدود یک ماه آینده آماده خواهد شد.

وی ادامه داد: پس از بررسی های متعدد در مورد نوع تدوین به این نتیجه رسیدیم که بهتر است این فیلم تدوین خطی داشته باشد. این فیلم دو لایه درونی و بیرونی داشت که در لایه درونی شخصیت اصلی در سکوت کامل دیده می شود و در لایه بیرونی افراد جامعه حضور دارند و از این رو می شد که برای «دربست» تدوین غیر خطی نیز در نظر گرفت.

گفتنی است؛ شقایق فراهانی، رضا ناجی، امیرحسین صدیق، فرزین صابونی، بیژن بنفشه خواه، محسن افشانی، حسین سلیمانی، خاطره حاتمی، احسان کرمی، سعید اژدرپور، امیر کربلایی زاده، علی راسخ، حسین عباسی، کریستف البیز، کیوان نظیفی، رضا مهتری، علیرضا مردانلو، ملینا مقری، حنانه ادیبی، صادق هاتفی، نیما شاهرخ شاهی، نرگس محمدی و مهدی نصرتی از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

دیگر عوامل و دست اندرکاران فیلم عبارتنداز: کارگردان:علی خامه پرست،نویسندگان:احسان الله دادی،امیر نوروزی،مدیر فیلمبرداری:حسن علیمردانی،مدیر صدابرداری:نظام الدین کیایی،طراح گریم: مهدیه اعرابی،برنامه ریز و دستیار اول کارگردان:فروزان جلالی فر،فیلمبردار: وحید ابراهیمی، طراح صحنه و لباس:علی خامه پرست،منشی صحنه:هدیه نصیری،عکاس: محمد بدرلو،دستیار دوم کارگردان:سعید اژدرپور،دستیاراول فیلمبردار:سعید خمیس آبادی،گروه فیلمبرداری:سعید کرمی،مسعود میرزایی،محسن دبیریان،روابط عمومی: منصوره بسمل، دستیار صدا:حسام مژدهی نیا،دستیار گریم:آرشا شیرازی،دستیاران صحنه و لباس:ریحانه غفاری،محسن حیدرلک،مدیر تدارکات:محمدرضا رسولی، گروه تدارکات:امیر سعید قهرمانی،عباس شاطری،پرویز عاملی،فیلمبردار پشت صحنه:علی فراهانی،حمل و نقل:سعید فراغت،محمدنجفی،محمد محمدی،احمدنژاد خیر،محمد نحویها، ابوالفضل حسن زاده،حیدر علیزاده.

خامه پرست پیش از این دو تله فیلم «هشت تیر» و «در آرزوی داشتن» را برای شبکه نمایش خانگی کارگردانی کرده است و «دربست» اولین فیلم بلند سینمایی وی محسوب می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.